על סדר היום

פנייה ליועמ"ש: שאשא ביטון ואמסלם משתתפים במאסטר שף בניגוד לחוק

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון במאסטר שף VIP שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון במאסטר שף VIP

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (תקווה חדשה) וח"כ דודי אמסלם (ליכוד) עתידים להופיע הערב (א') בתוכנית "מאסטר שף" של קשת. עמותת הצלחה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיעצור השתתפות נבחרי ציבור בתוכנית ריאליטי, משום שהיא בניגוד לחוק ולהנחיות היועץ המשפטי עצמו.

"חוק החסינות" מורה כי לחברי כנסת אסור לעסוק בעיסוק נוסף' גם אם העיסוק נעשה ללא תמורה, הוא צריך לעמוד בכללים מסויימים. כך למשל אסור שיפגע בכבוד הכנסת או שייצור ניגוד עניינים. בנוסף, במקרה של השתתפות אמסלם ושאשא-ביטון ב"מאסטר שף", טוען המכתב, "עולה החשש כי עצם הכהונה עצמה עולה כדי הגדרת תמורה אחרת, בשים לב לאופי התכנית, ערוץ השידור (ערוץ הברודקאסט המוביל והנצפה בישראל) והעובדה שמדובר בתכנית המשלבת אלמנטים מסחריים".

עוד נכתב מטעם עמותת הצלחה כי: "שידור התכנית והשתתפותם של שרים וחברי כנסת בשידורי טלוויזיה מסחרית מעוררים קשיים לא מבוטלים ולמעשה, להבנתה של מרשתי אסורים מכח הדין והנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

תוכניות ריאליטי משמשות פעמים רבות כבימה לקידום מסחרי של מוצרים ושירותים שונים. לפי עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, השתתפות חברי כנסת ושרים בתוכניות שיש בהן היבט מסחרי כזה אסורה לפי החוק ולפי הנחיות שניתנו בעבר על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה, הייעוץ המשפטי לכנסת וועדת האתיקה של הכנסת.

בעמותת הצלחה מבקשים מהיועמ"ש למסור אם אמסלם ושאשא-ביטון קיבלו אישור להשתתף בתוכנית הריאליטי של קשת, ומאחר שלטענת העמותה אין לתת אישור כזה בכל מקרה, היא מבקשת לעצור את שידור התוכנית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות