על סדר היום

סיקולר לעובדי גלובס: "לתת לליסה פרץ הזדמנות שנייה"

ליסה פרץ

וועד עיתונאי גלובס וארגון העיתונאים פנו לפני מספר ימים אל עורכת "גלובס", נעמה סיקולר, בבקשה לקיים דיון פתוח על העסקתה של ליסה פרץ. סיטואציות מסוג אלו נדירות מאוד, וזו אולי הפעם הראשונה בה עיתונאים פונים אל המעסיק שלהם בבקשה לדון בהעסקת עורך כזה או אחר.

הבוקר התקיימה הפגישה בין סיקולר לבין חברי המערכת, ונרשמה נוכחות גבוה מצדם של העיתונאים – קרוב ל- 60 עיתונאים לקחו בה מחלק, מתוך כ-90. הוועד, המייצג את העובדים, טען בפני סיקולר כי ישנו חשש רב שפרץ, כפי שנחשף בתחקיר של "זמן ישראל", תמשיך את מסכת ההתעמרות בעובדים גם ב"גלובס" ובימים האחרונים מאז פרסום הצטרפותה למערכת, פנו עובדים רבים אל הוועד והביעו חרדה ופחד, שמא פרץ תהייה ממונה עליהם.

לפי המסתמן פרץ תערוך מדור וספרות בעיתון היומי, אך טרם ידוע מי יהיו העיתונאים שיעבדו תחתה.

סיקולר הסבירה לעובדים כי טרם העסקתה של פרץ היא ערכה בדיקות ביחס לתחקיר ובשלב הראשון, הנראה לעין, פרץ לא תנהל הרבה עובדים. מהצד השני סיקולר לא היתה מוכנה להתחייב שלא תנהל עובדים כלל. "חשוב לתת לבן אדם הזדמנות שניה", אמרה לעובדים והבטיחה לדאוג שמה שהיה ב"הארץ" לא יחזור על עצמו במערכת "גלובס".

התחקיר על פרץ, מי שערכה את "גלריה" במשך 15 שנה, עורר הדים רבים בברנז'ה. מיד לאחר התחקיר פרץ הוצאה לחופשה מהעיתון ולמעשה הועזבה. חודש וחצי לקח ל"גלובס" להודיע כי פרץ מצטרפת לשורותיהם וגבות רבות הורמו כיצד גוף תקשורת יכול להעסיק מישהי לאחר שהתפרסמו עדויות על התעללות והתעמרות במקום עבודתה הקודם.

המו”לית של העיתון הכלכלי, אלונה בר און, יצאה באופן מיידי להגן על הטאלנטית החדשה שלה, ותקפה את התחקיר. ״אני לא מקבלת את שיטת התחקירים המפוקפקים האלה (מכירה את שיטות העבודה של ״התחקירנים״ מניסיון אישי) על תחומים אפורים מאד שבעקבותיהם אנשים מאבדים פרנסה. בעיניי, מוסר אנושי פשוט זה גם לראות את זה״, צייצה לפני כשבוע.

מי נגד מי: המעבר של ליסה פרץ לגלובס מטריף את הברנז’ה

חודש וחצי אחרי עזיבת “הארץ”, ליסה פרץ מצטרפת ל”גלובס”

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות