טורים אישיים

תוכנית הבוקר החדשה של רשת יכולה להסתפק ב- 2 | ביקורת TV

הבוקר החדש של רשת הבוקר החדש של רשת

אני מודה שאני לא מבינה את הפורמט של תוכניות בוקר. זה מעין בליל של הכל מהכל, שצריך למלא שעה וחצי-שעתיים, כאשר מי שמנחה את כל הפסטיבל המביך הזה, צריך להראות שהוא מבין ובאמת מתעניין בהכל. יאמר לזכותו של אברי גלעד שהוא עמד בזה בגבורה רוב הזמן. לא סתם הרצועה של ימים א-ו' בבוקר הייתה שלו כמעט שני עשורים. כעת כשהוא עזב הפער מורגש.

אמנם שודרו עד כה רק שתי תוכניות של המגישים החדשים של 'העולם הבוקר', צביקה הדר, מירי מיכאלי ורותם ישראל ומן הראוי לתת להם את מבחן הזמן כדי להוכיח את כישוריהם, אבל קשה להתעלם מהשאלה שמנקרת בראש לאורך הצפייה בתוכנית – מי לעזאזל החליט לעשות את החיבור התמוה הזה בין שלושתם? זו לא פעם ראשונה שאני תוהה על קנקנם של קברניטי רשת בכל הנוגע לליהוק. החל מתוכניות הריאליטי שמדשדשות הרבה בגלל המשתתפים הלא מעניינים שלהן, ועד לתוכניות כמו ה"לייט נייט" האיום ונורא של דורין אטיאס. הכל מוזר ומרגיש שנעשה על רגל אחת.

דווקא נקודת האור בליהוק הנוכחי הוא צביקה הדר. אני מודה שיש לי חיבה לאיש. יחסית לתפקידים המאוד משמעותיים שהיו לו בפריים טיים, רואים שמדובר באיש עם מוניטין נקי, שהסחי כמעט לא נגע בו. לעומת מבקרים רבים, אני דווקא רואה את ההתאמה של הדר לפורמט תוכניות הבוקר. עם בדיחות הדוד בארוחת שישי ועיניים כחולות טובות, הוא יושב בדיוק בתבנית הרצויה. כך גם נראה הריאיון שעשה אתמול עם שר האוצר אביגדור ליברמן. מעט ביקורת, הרבה הלצות ומצב רוח טוב. אין בזה משהו פסול, הרי לא מדובר בתוכניות שאמורות לספק כותרות. זה שאברי גלעד הרגיל את צופיו להתבטאויות פוליטיות לפעמים חסרות תקדים, לא אומר שזה מה שדורש הפורמט. למטרה הזו יש לנו את מאות המהדורות והפאנלים שאחראים על ראיונות נוקבים ומלוכלכים עם נבחרי הציבור שלנו. הדר מספק גוד וייבז – וזה כל מה שצריך בתוכנית בוקר.

פורמט השלשות מאפיין את רשת בשנים האחרונות. אני עוד זוכרת את שלישיית לירון ויצמן – עופר שכטר – אסי ישראלוף עם המעבר של 'האח הגדול' מקשת ל-13. כבר אז זה עורר בעיקר גיחוך ובעונה שלאחר מכן כבר חזרו לפורמט שני המגישים. משהו אומר לי שמי שהגה את הרעיון ההוא לשלשת מגישים, הצליח לשכנע גם הפעם, ושוב – התוצאה מדברת בעד עצמה. אין שום הצדקה לשלושה מגישים, בייחוד בתוכנית בוקר שממילא האורחים בה מתחלפים כל כמה דקות. ראיונות שמתנהלים בקקפוניה מוחלטת של מי ישאל איזו שאלה ומתי מתישה ומגוחכת. תשאירו את הדר עם רותם ישראל – זה לגמרי יספיק כרגע.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות