על סדר היום

התחקיר על אברם גרנט – כלי התקשורת שלא עמדו באתגר

אברם גרנט. עדיין יש לו חברים (ברוב) המקומות הנכונים

ב-2005 פורסם בעיתון העיר ז"ל תחקיר מקיף על אודות השליטה של אברם גרנט בתקשורת הספורט הישראלית. בכתבה ניתנו עדויות כיצד מי שהיה אז מאמן נבחרת ישראל, מדבר עם עיתונאים על בסיס קבוע, דוחף להם ידיעות, מתקשר למערכות כדי לדבר עם עורכים שיחליפו כותרת, ובמקרים מסוימים אפילו שורף מקורות של עיתונאים (אחרי שהוא אומר להם שישרוף אותם) כדי שיבינו שאיתו לא מתעסקים.

פחות מ-24 שעות אחרי שידור התחקיר המהדהד על ההטרדות המיניות של המאמן הישראלי המצליח, ששודר אמש בקשת 12, עושה רושם שגם היום, 17 שנים אחרי, יש לגרנט לא מעט אוהבים בביצת הספורט, שעדיין שמחים לכסות את ערוותו החשופה.

המטרייה של אלי עזור

הבולט מכולם, וזה שגם עשה את זה מהמקפצה, הוא הטייקון אלי עזור, שאפילו באחד משלל כלי התקשורת שלו (וואלה, מעריב, צ'רלטון, ג'רוזלם פוסט ומספר תחנות רדיו אזורי) לא נכתבה הבוקר מילה על התחקיר שעל פיו חשוד גרנט בלא מעט מקרים של הטרדות מיניות של נשים צעירות שנאמר להן כי יעזור להן במציאת עבודה או משהו בסגנון, ומצאו את עצמן מותקפות על ידי המאמן בן ה-66 בדירתו בתל אביב. היחידים שחרגו מהכלל היו גולן יוכפז וענת דוידוב ב-7-9, שראיינו את חיים אתגר.

יותר מזה, מישהו חסר אחריות העלה ביום חמישי האחרון ידיעת קידום לתחקיר במדור הספורט של וואלה, אך לא חלפו שעתיים והידיעה הוסרה בהוראה מלמעלה. מיותר לציין שגם הבוקר אין בוואלה אפילו אזכור קטן לניסיונות הבוטים של מאמן הכדורגל הכי גדול שקם בישראל שמטריד מינית בחורות בגיל של הילדים שלו. טוב, נו, לא כל אחד הוא אסי עזר.

  • עדכון: לאחר פרסום הידיעה כאן, גם באתר וואלה עלתה ידיעה בנושא

החברות עם ליפקין ורסקין

גם באתר הספורט השני הכי פופולארי בישראל, וואן, שידוע בחיבה המוגזמת שלו לצהוב, אין מילה על התחקיר של חיים אתגר. למה? הפעם זה לא בגלל שנוני מוזס שומר עליו, כי ב-YNET כן פורסמה ידיעה (אמנם לא במדור הספורט, אבל גם בחדשות זה בסדר. הסיבה לכך היא שהעורך הראשי של האתר, גידי ליפקין, נחשב למקורב של גרנט, גדל תחת כנפיו בפתח תקווה, ולהערכת גורמים בתחום שם וטו מוחלט על פרסום האייטם.

רוצים עוד? נגיד תכנית הבוקר של קשת הבוקר. המגיש ניב רסקין, שמקורב לגרנט כבר למעלה משני עשורים, היתמם הבוקר ואמר: "לא הייתי מודע". וזהו. תחשבו – תחקיר מהדהד של הזכיינית שבה אתה עובד, אייטם על איש חזק ופולארי שמטריד מינית צעירות, ואפילו לא דקה של שיחה על הנושא. העיקר שרסקין לא ידע, הוא לא ידע.

האומץ של ביסמוט

והרשימה עוד ארוכה, אך מגיע גם מקום לאלו שלא פוחדים, למרות שלחלקם קשרים ארוכי שנים עם גרנט. למשל בועז ביסמוט, העורך הראשי של "ישראל היום", הוא אולי חבר של גרנט עוד משנות ה-80, אבל לא נשכב בשבילו על הרימון. הבוקר, ישראל היום הוא העיתון היחיד שבו מופיע בצורה בולטת – בשער העיתון – פולו לתחקיר של אתגר. אז או שהיחסים בין ביסמוט לגרנט הידרדרו מאז הנסיעה הסודית לטוניסיה אי שם לפני כ-20 שנה, או שביסמוט והכפופים לו פשוט עשו את עבודתם.

גם אתר ערוץ הספורט לא ריחם על מי שהאכיל את כתביו (וכנראה גם הטריד את כתבותיו) לאורך שנים. הבוקר האייטם על התחקיר מככב בידיעות הפותחות את האתר. אז אולי הפרשן שגיא כהן, עוד חבר של אברם, לא יספר באיזה מערך היה מעמיד גרנט את הבחורות, אבל בערוץ לא פחדו לצאת עם הסיפור בכל הכח.

עוד ברשימה של אלו שאינם חלק מהאשראם, אפשר למצוא גם את אתר הארץ, שפרסם במדור הספורט שלו ידיעה על ממצאי התחקיר של "חשיפה" וכאמור גם YNET, למרות ששם העדיפו להעביר את הסיפור לחדשות, ולא לתת לכתבים שלהם ללכלך את הידיים.

"שיטת גרנט"

התחקיר של חשיפה ששודר אמש בקשת 12 תחת הכותרת "שיטת גרנט", חשף כיצד הבטיח גרנט לעזור לנשים צעירות במציאת עבודה או קידום, הזמין אותן לדירתו ואז ניסה לתקוף אותן מינית. התחקיר העלה שורה של עדויות של נשים שסיפרו על הטראומה מהמפגש עם מי שאימן בשיאו את צ'לסי ונבחרת ישראל.

גרנט כמובן איים בתביעה על חברת "קסטינה" שמפיקה את "חשיפה", ומסר בתגובה לתחקיר כי " "במשך כל שנות חיי האישיים והמקצועיים ראיתי לנגד עיניי מעל כל ההישגים וההצלחות חשיבות עליונה להישאר בן אדם לפעול ביושר ולתת כבוד לכל אישה ואיש באשר הם. אני איש של אנשים, איש של חברויות ולאורך השנים קיימתי קשרים עם נשים. בכל קשריי אלו השתדלתי מאוד לנהוג בכבוד ובחברות ומעולם לא התכוונתי לנהוג בחוסר הוגנות או לפגוע בצורה כלשהי באף אישה. מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות