פרסום ושיווק

לא קונה יותר דוריטוס: קריאה להחרים את החטיף בגלל פרסומת

מתוך הפרסומת של דוריטוס מתוך הפרסומת של דוריטוס

בסוף השבוע האחרון עלתה לאוויר פרסומת חדשה לחטיף 'דוריטוס' מבית שטראוס עלית ועוררה את זעמו של המגזר החרדי, עם קריאות לחרם על המותג.

בפרסומת, שהושקה לרגל יום המשפחה, מככבים סוגים שונים של משפחות, ביניהן גם משפחות להט"ביות. בעמודי החברה ברשתות החברתיות נכתב: "משפחה יש רק אחת? מי אמר?! יש מלא משפחות וכולן מיוחדות וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לטוס חצי עולם או לגשר בין שני עולמות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות. לכל המשפחות באשר הן – יום המשפחה שמח".

בעמוד הפייסבוק של המותג אפשר גם להציץ לסיפורים האמיתיים של המשפחות שמאחורי הפרסומת.

בעוד הפרסומת החדשה נועדה לפנות לכלל הציבור ולתת דגש לכל סוגי המשפחות, היו מי שקראו להחרים את המותג.

עמנואל שילה, עורך ‘בשבע’, צייץ: “לא קונה דוריטוס. ולא רק בגלל הבריאות. חברה שמוכרת חטיפים לא אמורה לקחת צד בנושאים ערכיים השנויים במחלוקת טעונה בין לקוחותיה. היהדות מכירה רק במשפחה של איש ואישה. לא אתערב בחייו של מי שבוחר לחיות אחרת, אבל לא אתן את כספי לחברה שמשתמשת בו כדי לפגוע בערכיי – ערכי המשפחה היהודית”.

גם סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, הודיע שהוא ”מצטרף לחרם נגד מעודדי הסטיות” – וצייץ: “חייבים, למען בריאות נפשם ונשמתם של הדורות הבאים, להחרים את ‘דוריטוס‘ שמנסים להשפיע על התא הטבעי המשפחתי, דרך פרסום מוצריהם”.

פורום הארגונים למען המשפחה מסר: “אנו מסתייגים מניסיונו של קונצרן שטראוס לחנך את הציבור. משפחה בניגוד ל’דוריטוס’ לא קונים בסופרמרקט. אנו קוראים לציבור הצרכנים ‘להצביע באמצעות כספו’ ולהפסיק לקנות החטיף”.

מדוריטוס נמסר: "אנחנו מכבדים את כל התפיסות, האמונות והמגוון של החברה הישראלית, ואין כוונה לפגוע באף ציבור".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות