על סדר היום

איגוד המפיקים: התנהלות אקט שקולה לפעילות ארגוני ה-BDS

אילוסטרציה אילוסטרציה

איגוד המפיקים שלח היום מכתב לכל לראשי איגוד הטלוויזיה והקולנוע, אליו מכותבים גם שר החוץ יאיר לפיד, שר התרבות חילי טרופר והמטה ללוחה ב- BDS.

לטענת איגוד המפיקים בעקבות החלטתם להשבית את ההפקות העתידיות בתעשייה, מנהלי אקט פנו לגופי שידור בחו"ל, קרנות זרות ומשקיעים זרים בהפקות ישראליות, במטרה לפגוע בחברות הפקה ישראליות, תוך התערבות גסה וחסרת אחריות, הפוגעת בהפקה הספציפית וכן באפשרות לייצר שיתופי פעולה של חברות ישראליות עם גופים בינלאומיים בעתיד.

"למעשה, בשעה שכולנו נאבקים על הפרנסה, באמצע ימי הקורונה, הנהלת ארגון אק"ט סיכנה פרויקטים ישראלים, אשר מהם מתפרנסים אנשי התעשייה. מדובר בהתנהלות מקוממת, חסרת תקדים ובעיקר – קיצונית. אנחנו רואים התנהלות זו בחומרה והיא שקולה לפעילות ארגוני ה-BDS בזירה הבינלאומית, אשר מנסים לקעקע גופים ישראלים, למנוע פרנסה ופעילות כלכלית מחברות ישראליות", נכתב במכתב עליו חתום יו"ר איגוד המפיקים, אדר שפרן.

האם בשם הרצון להיאבק על מה שלתפיסתם נראה מוצדק, מוכנים אנשי אק"ט לגדוע את הענף עליו כולנו יושבים? מעשים אלה מחבלים באפשרות לייצר שיתופי פעולה בינלאומיים, ובכך פוגעים גם באנשי הצוות החברים באקט, אבל גם בחברי האיגודים שלכם(!) שחקנים, עורכים, במאים ותסריטאים. למה שקרן זרה או משקיע ירצו להמשיך ולעבוד עם ישראלים, כשאלה עוסקים במלחמות פנימיות, וגורמים שונים פונים לשותף זר, כדי לפגוע או לכפות דבר כזה או אחר על חברת הפקה ישראלית? מצער מאוד שבשם אינטרסים אישיים, מנהלי אק"ט מוכנים לסכן האפשרות ליצור שיתופי פעולה בינלאומים, אשר יבואו פרנסה גם לרבים מאנשי אקט אותם הם אמורים לייצג (!). מנהלי אק"ט בחרו בציניות ובעמדה נפסדת. מתסכל מאוד שבשעה שאנשי תעשיית התרבות נאבקים על פרנסתם, כך פועלים שותפים לתעשייה שלנו".

מכתב השמצה

באקט דוחים את טענותיהם של איגוד המפיקים ואומרים כי המכתב מלאה בשקרים והשמצות, ללא כל בסיס עובדתי.

"מנכ"ל איגוד המפיקים אדר שפרן איבד את העשתונות ופצח בהסתה חמורה שמשווה ל-BDS צלמים ותאורנים ששירתו ביחידות קרביות ועושים מילואים. זה קו אדום שנחצה ואנו דורשים מכל המפיקים שיש בהם יושר והגינות לגנות את אובדן העשתונות וההסתה של אדר שפרן", מסר מנכ"ל אקט, איתמר אביטן.

לטענת אקט הפעם האחרונה שנעשתה פנייה שכזו היתה לפני כשנתיים בהפקה ספציפית של נטפליקס שצולמה בארץ ובה הופרו זכויות עובדים. מאז ועד היום, לא נעשתה כל פנייה שכזו.

היום השלישי לשביתת המפיקים: תלושי השכר נחשפים

שביתה: איגוד המפיקים עוצר את ההפקות בשל התנהלות ארגון אק”ט

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות