דיגיטל

מי נגד מי: המעבר של ליסה פרץ לגלובס מטריף את הברנז'ה

ליסה פרץ

ההודעה הדרמטית על צירופה של עורכת גלריה בעבר, ליסה פרץ, לגלובס כחודש וחצי אחרי שנפרדה סופית מ"הארץ", לא השאירה איש אדיש. גם מי שלא חי את הברנז'ה מכיר היטב את התחקיר של אבנר הופשטיין  ב"זמן ישראל", מאוגוסט 2021 שבו נחשפו עדויות רבות על צורת הניהול של פרץ, על ההתעמרות שלה בעובדים ועל סגנונה באופן כללי.

לאחר התחקיר הוצאה פרץ לחופשה מעריכת גלריה, ובחלוף שלושה חודשים, לאחר שהסערה שכחה, החליטו בעיתון להיפרד ממנה סופית, ובתחילת דצמבר הוציאו ידיעה לקונית על כך.

הבוקר, אחרי הציוץ של העורכת הראשית של גלובס, נעמה סיקולר, שהודיעה רשמית על צירופה, כל השדים יצאו החוצה חזרה.

מצד אחד אלו שהצלקות עדיין מקועקעות בהן עדיין חזק ומהצד השני אלו שחושבים שגם אם כל מה שתואר בכתבה של הופשטיין הוא אמת לאמיתה, אין בכך כדי למנוע מאישה מוכשרת כמו פרץ ולהמשיך ולעבוד בעיתונות.

בצד המבקר היו כמובן עובדיה לשעבר של פרץ ב"הארץ". למשל כתבת האדריכלות של העיתון, נעמה ריבה, שצייצה מיד ואף הסבירה כי היתה חלק מהקורבנות של פרץ בגלריה.

גם גולשים פחות מוכרים נהנו לגחך על עובדי גלובס, שגם אצלם הוזכרו לא פעם התעמרויות בעובדים, ואף הוגשה תביעה בנושא.

מהצד השני נעמד, כמו תמיד, חיים לוינסון, שכתב פוסט ארוך לאחר פרסום התחקיר ב"זמן ישראל" מדוע הוא לא מסכים עם חלקים נרחבים ממנו. היום, הטרול הפופולארי להסתפק ברכישת מנוי דיגיטלי לגלובס, ועורר שוב את זעמם של רבים, בדיוק כמו שהוא אוהב.

גם המו"לית של העיתון הכלכלי, אלונה בר און, התגייסה להגן על הטאלנטית החדשה שלה, ותקפה את התחקיר של הופשטיין. ״אני לא מקבלת את שיטת התחקירים המפוקפקים האלה (מכירה את שיטות העבודה של ״התחקירנים״ מניסיון אישי) על תחומים אפורים מאד שבעקבותיהם אנשים מאבדים פרנסה. בעיניי, מוסר אנושי פשוט זה גם לראות את זה״, צייצה.

גם העיתונאית לשעבר ברוריה אבידן בריר הצטרפה למברכים: ״מברכת אותך נעמי סיקולר שצירפת את ליסה פרץ לגלובס. אין בידי נתונים האם ליסה התעמרה בעובדיה כפי שדווח ואם בוס גבר היה מעומת עם עובדיו באותה צורה. כמי שהייתה בעברה בוסית בשבועון אני זוכרת ממקור ראשון את הבידול שבין היחס של עיתונאיות לבוסיות ולבוסים. ליסה פרץ מוכשרת בטירוף. בהצלחה״.

עוד תומכת במהלך היא שירה מרגלית, מנכ"לית מקאן לשעבר, שצייצה: ״שיחקתם אותה! ליסה עורכת מצוינת וחכמה. שאפו וסחתיין שלא נבהלתם מכל אלה שדורשים שמעתה ועד עולם תשב בבית ותירקב".

אז נכון שרוב הביקורת הופנתה נגד גלובס, אבל מכולם היחידי ששאל את השאלה הנכונה הוא כלל לא איש ברנז'ה אלא אדם בשם אבי כהן, שאולי סיכם את הסיפור הזה בציוץ הכי מדויק.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות