על סדר היום

ירי ספורטיבי בנגמ"ש של ידיעות: נדב צנציפר נגד רז אמיר

בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון

המהפכה שעברה על מדור הספורט ב-YNET אולי הושלמה כשהשליטה עברה באופן מלא לאנשי אתר ONE (שקבוצת ידיעות מחזיקה ב-51% מהבעלות עליו) ומרבית עובדי המדור נפוצו לכל עבר בקבוצת ידיעות ובכלל, אך כיסי התנגדות עדיין נראים מעל פני השטח.

למעשה, רק עיתונאי אחד ממדור הספורט של ידיעות – כתב הכדורגל הבכיר נדב צנציפר – ממשיך להופיע באתר, לצד ידיעות אחרות שנלקחות בבוקר מהעיתון. שאר הידיעות במדור הספורט של YNET הן לא יותר מסינדיקציה שמגיעה מאתר הבית של אלו שמפעילים אותו – אנשי וואן.

אלא שצנציפר הוא קוץ בתחת עבור ראשי וואן, מפני שבבקרים רבים הם נאלצים לקום ולקרוא אצלו דברים שלא ידעו עליהם, והמתיחות כבר מזמן לא נמצאת רק בתוך קבוצת ידיעות.

למשל אתמול בבוקר חשף צנציפר בעיתון את הבלגאן מאחורי הקלעים של קבוצת הכדורגל מכבי ת"א. אנשי וואן כמובן לקחו את הידיעה שלו למדור הספורט של YNET. כדי לא להיות מאחורה גם בוואן, לקח הכתב המסקר את הקבוצה (שהוא גם סגן עורך וואן), רז אמיר, את החומרים של צנציפר והפך אותם לידיעה דומה.

צנציפר ראה את הידיעה, לא הצליח להתאפק, וצייץ ברמיזה ביקורת על הדור החדש של התקשורת, כשאמיר, אוהד מוצהר של מכבי תל אביב, שהתחיל את דרכו באחד מאתרי הקבוצה, הוא המטרה ככל הנראה.

צנציפר אינו נוהג להתקוטט בד"כ בפלטפורמה האגרסיבית הזו, ואחרי התגובות שהגיעו הוא בוודאי ישקול זאת בפעם הבאה. גולשים רבים, שלא הבינו למה התייחסה הביקורת, נכנסו בכתב ידיעות בשיא הכח, הזכירו לו ידיעות שלו שהגלו כברווזים עיתונאיים.

מי שהצטרף לחגיגה הוא עוד אוהד של מכבי תל אביב, יונתן נמרודי, בנו של מו"ל מעריב לשעבר עופר נמרודי, שמתחזק בעצמו פודקאסט כדורגל פופולארי בשם "ציון 3". נמרודי, שאינו עיתונאי ועובד בתפקיד בכיר בחברת מטא (פייסבוק), התגייס גם הוא כדי להגן על אמיר והדור הצעיר, אך בלי תעופה עצמית הוא כנראה לא יכול.

העסק התחמם עוד קצת, כשצנציפר הגיב עם ציוץ שכלל תמונה של עופר נמרודי בולע נייר בחדר החקירות, ועקץ את בנו חזרה, אך הציוץ הזה נמחק מהר מאוד. וכולם חזרו לעבודתם.

הציוץ של צנציפר שנמחק. מתחת לחגורה | צילום מסך

עכשיו נראה איך תימשך הסאגה הזו, ששורשיה ניטעו לפני כחודשיים, כשצנציפר נעדר ממסיבת עיתונאים ואמיר ביקר אותו בציוץ. גם אז נרשמה התכתשות קטנה, אך לא מעבר לזה.

מעבר למבוכה שגורם כל ירי כזה בנגמ"ש, בקבוצת ידיעות פחות אהבו את ההתנהגות של צנציפר, ומקור בכיר בקבוצה אמר לכסית: ״בשביל מה הוא צריך את זה? שיעזוב את הטוויטר. אולי זה קשור לזה שהוא מבלה יותר זמן במשרדי ערוץ הספורט ופחות בידיעות״.

מה שחשוב הוא שנוני מוזס ממשיך לשלם משכורת לשניהם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות