זזים

ליאור ששון מונה למנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה

ליאור ששון ליאור ששון

ששון, בעל ידע וניסיון רב בקידום תרבות, קולנוע וטלוויזיה ישראלית בזירה הבינלאומית. הוא מביא לתפקיד רזומה עשיר בתחומי הפקה ושיווק והוביל בשנים האחרונות יוזמויות רבות וחדשניות בתחום. בתפקידו האחרון שימש כיועץ חיצוני לקרן הקולנוע הישראלי שם הוביל את הפיתוח העסקי ואת תחום הפעילות הבינלאומי של הקרן. במסגרת זו ניהל את שיווק הקולנוע הישראלי בפסטיבלים בינלאומיים כגון קאן, טורונטו וברלין. במשך 4 שנים ניהל את ביתן הקולנוע הישראלי בפסטיבל קאן עבור משרד התרבות ומועצת הקולנוע. ניהל לצד רנן שור את חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי, שעד כה הסרטים שפותחו במסגרת זו זכו בשנה האחרונה בפרסים בקאן, טורנטו וטרייבקה. ליאור התמחה בניהול קמפיינים של סרטים לאוסקר האמריקאי ובימים אלו מציין את העפלתו ההיסטורית והראשונה של נציג פנמה לרשימת השורט-ליסט בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר.

בין השנים 2009-2011 שימש כנספח תרבות של ישראל בלוס אנג'לס ועם חזרתו הפך למנהל רכש וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת יסמין טי וי. הוא בוגר הטכניון ולמד בפקולטה לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א.

האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה פועלת מאז 1990 ורשומים בה כאלף חברים. במציאות של ריבוי פלטפורמות ויצירת תוכן וקהילת יוצרים הצומחת לינארית מדי שנה, תפקידה של האקדמיה לאגד את מעיין יצירה הזה, לתת לו בית וגב, ליצור אירועים מקצועיים ולהדק את הקשר בין חברי הקהילה היוצרת המקומית.

אסף אמיר, יו"ר האקדמה, מסר: "אני שמח על מינוי של ששון, הוא איש שחי ונושם קולנוע וטלוויזיה. הוא פועל באופן נמרץ לקידום הקולנוע הישראלי ויצירות המקור בזירה הבינלאומית, מפתח קשרים וחושב 24/7 על הפיתוח העסקי של הענף שלנו. מאז שאני מכיר אותו, הוא הופך כל אבן על מנת ליצור שיתופי פעולה יחודיים, לחפש מקורות מימון ליצירה ישראלית ובעיקר פועל ללא לאות לשגרר את ישראל באמצעות התוכן המצוין שלנו. זו שנה שלישית שאנו עדים לעלייה במספר היצירות והמועמדויות. קהילת היוצרים גדלה ובהתאמה גדל היצע מהתוכן. ליאור הוא האדם הראוי לשאת את האתגרים העומדים בפנינו ולהצעיד אותנו קדימה."

ליאור ששון: "אני נרגש להצטרף למנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ולהיות שותף לגוף שמאגד את המצויניות של היצירה הישראלית . אני מגיע לתפקיד עם עשייה רבה לקידום היצירה הישראלית בארץ ובחו"ל, ושמח על ההזדמנות לעבוד לצד יו"ר האקדמיה אסף אמיר והועד המנהל להפוך אותה לגורם מוביל בתחום. האקדמיה היא מוסד חשוב ליצירה המקומית, ותפקידה לשרת את קהילת היוצרות והיוצרים בישראל ולהביא את בשורת התוכן הישראלי לציבור בארץ וברחבי העולם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות