על סדר היום

"לוינסון אינו עורך, חוסר כשירותו ניכר בפוסט שכתב"

חיים לוינסון. קפלנסקי לא שותקת

קולגיאליות היא כנראה לא הצד החזק של עיתונאי הארץ חיים לוינסון. אחרי שהגן על ליסה פרץ שעזבה את העיתון אחרי פרסום תחקיר על ההתעמרות שלה בעובדים, אתמול, בפוסט ארוך ומפורט בפייסבוק הוא תקף באופן בוטה את כתבת התקשורת של העיתון, תמר קפלנסקי, שאחראית על חשיפת ההתעמרות וההטרדות המיניות בתאגיד השידור הציבורי.

ההתקפה של לוינסון באה לאחר טור שכתבה קפלנסקי ובו הלינה על כך שוועדת הבדיקה שחקרה את ההתעמרויות בממלכה של אלדד קובלנץ, לא הגישה מסקנות אישיות ואך יותר מזה – נתנה לקובלץ שאותו רואה קפלנסקי כשורש הרע בהתנהלות הזו – להיות זה שמתקן את השברים.

"חברתי תמר קפלנסקי מתעקשת לשרבב את שמי כל אימת שהיא מעלה גרא את תחקיר תאגיד השידור הציבורי כאן״, כתב לוינסון כבר בתחילת הפוסט, שבו טען כי קפלינסקי עוסקת ב"עשיית עיתונות מסוג פולחן אישיות עצמית" וטוען שהתחקירים שלה על אודות התאגיד לא היו מספיק טובים ולכן התוצאה היתה "שתיקת התקשורת והתעשייה", שתיקה סביב נושא התחקיר שלה אודות ההתעמרות בעבודה בתאגיד השידור כאן", כפי שקבלה קפלנסקי.

כזכור, קפלינסקי ולוינסון כותבים שניהם למוסף גלריה של הארץ, כשהעורכת של שניהם היא ענבל פרגר, שבתגובה לפנייתו הסכימה רק לומר שלא היא ולא ההנהלה יתערבו במה שאנשים כותבים ברשתות חברתיות.

״ככלל, אינני מגיבה לטוקבקיסטים. לכן גם לא הגבתי אתמול לפוסט של לוינסון, אף שהמאמץ שהשקיע, כשעשה קופי פייסט מאתר "הארץ" לוורד כדי לספור לי מילים – נוגע ללב", אמרה קפלינסקי לאחר שפנינו אליה לתגובה, "היות שפניתם, אומר כך:

"ראשית, בניגוד לדברי לוינסון, שמו כלל לא מופיע בטור שעליו יצא זעמו. איש לא שרבב את שמו לעניין פרט לו עצמו. קוראים לזה חמור קופץ בראש.

"שנית, לוינסון איננו עורך, וטוב שכך. חוסר כשירותו לעניין ניכר אפילו בפוסט שכתב, ואין כוונתי רק לשגיאות כתיב ותחביר.

"שלישית, זו לא הפעם הראשונה שלוינסון מדבר בשצף על דברים שאין לו מושג לגביהם. זה מנהגו. ועל האומץ שלו להתייצב לצד בעלי השררה ולהגן על פוגעים, אין מה להכביר. נדמה לי שאפשר לסכם את ההתייחסות לתוכן הפוסט שלו בכך שיד ימינו של מנכ"ל התאגיד שיתפה אותו, בתוספת לייק מהדוברת. אני קוראת לזה עיתונות של הצד שעליו מרוחה החמאה.

"ורביעית ואחרונה, הייתי שמחה אם עיתונאים היו עוסקים פחות בניסיונות הרעשה פרובוקטיביים ויותר בדברים החמורים שקורים בתאגיד השידור הציבורי שכולנו מממנים. עשרות רבות של עובדים ועובדות שעוברים התעמרות ובריאותם נפגעת, הטרדות מיניות מטויחות, התנכלות למי שמעז לדבר, אווירת אימה וטרור נפשי, דוח ועדת בדיקה חמור, דיונים סוערים בכנסת וקריאה מפורשת לפיטורי המנכ"ל הכושל – כל אלה בעלי עניין לציבור וחשובים עשרות מונים מהקשקוש הדבילי הזה״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות