על סדר היום

מועצת התאגיד צריכה לקבל החלטות לגבי המשך ההנהלה", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה הבוקר (ד') דיון המשך סוער בסוגיית הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור "כאן" בעקבות ממצאי הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד השידור הישראלי. את הדיון פתחה היו"ר ח"כ עאידה תומא סלימאן ואמרה: "קראתי את דו"ח הוועדה שמציין את העובדה שקיים פער או אי בהירות בסמכויות במעקב על תלונות בדבר הטרדות מיניות. אני שמחה שהוועדה סיימה את עבודתה ונקשיב לעיקר הממצאים וההמלצות. אני חייבת להגיד שלאחר הדיון הקודם הגיעו אלי עוד תלונות".

יו"ר הוועדה הציבורית, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) אילה פרוקצ'יה סיפרה כי לאור התחקיר שביצעו התקבלה תמונה מאוד מורכבת. מצד אחד הישגים מרשימים בתחום התוכן והיצירה ומהצד השני כשלים עמוקים ביחסי עבודה ויחסי אנוש. "חלק גדול הביעו מצוקות קשות לא רק בעניין הטרדות מיניות. הקו המוביל בתלונות היה יחס מתעמר. חלק מהעובדים הביעו שביעות רצון ממקום העבודה. מאותה שכבה של עובדים שהעלו תלונות קשות עלתה תמונה מאוד קשה של סביבת עבודה בעייתית שמחייבת תיקון במספר מישורים", אמרה. עם זאת, הוסיפה כי: "טובת התאגיד מחייבת לבצע רפורמות לתיקון והאדם המתאים ביותר לכך הוא המנכ"ל אלדד קובלנץ, שיש לו זכויות רבות בהישגי התאגיד".

צריך להחליף את ההנהלה

הלך הרוח במהלך הוועדה לקידום מעמד האישה היה סוער גם הפעם. ח"כ רוזין אימתה את מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, עם מכתב שהוציא לעובדים מיד לאחר פרסום התחקיר בהארץ. "אם רגע אחרי פרסום התחקיר המנכ"ל מוציא מכתב לעובדים ואומר 'שהתאגיד לא יאפשר חתרנות' זה איום. יש פה דו"ח קשה מאוד. צריך להחליף כוח אדם. יש שמות מפורשים שאני לא שומעת מה אתם מתכוונים לעשות לגביהם". עוד הוסיפה ח"כ רוזין כי: "ההנהלה מואשמת ואותה צריך להחליף".

גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד, הטיל את האשמה למצב על קובלנץ, אך מצד שני גם דאג לשבח את הישגיו המקצועיים. "יש אחראי אחד למצב והוא מנכ"ל התאגיד. יש פה כישלון גדול מאוד בנושא התרבות הארגונית. למנכ"ל יש הישגים גדולים וכישלון גדול. בלי המנכ"ל לא היה תאגיד. האחריות היא עליו והוא האשם העיקרי במצב הזה.

לוקח אחריות מלאה

"מאז שהדו"ח פורסם אני לא ישן בלילה והדבר היחיד שאני מתעסק בו הוא הדבר הזה", סיפר קובלנץ לחברי הוועדה. "אני לוקח אחריות מלאה שכל תשומת הלב הניהולית שלי הוקדשה בהתחלה אולי אתן לא זוכרות, כמות ניסיונות החיסול של התאגיד על ידי הפוליטיקאים והממשלה הקודמת וניסיונות סיכול מעוד גורמים הביאו אותי בתור מנכ"ל בהישרדות ולאחר ששרדנו במצוינות וכן אני לוקח אחריות מלאה שלא לקחתי מספיק תשומת לב לתרבות האירגונית. אני באופן אישי אדאג לתקן את כל מה שצריך".

יו"ר הוועדה תהתה במהלך הדברים כיצד קובלנץ יכול לקחת אחריות ולתקן את הדברים אם הוא לא מכיר בתוצאות. חברי הוועדה אף התייחסו אל ממצאי הסקר שערכו ועד עובדי התאגיד על היתעמרות במקום העובדה, בו ניכר כי 70% מעובדי התאגיד חשים מאוימים.  קובלנץ אמר כי: "יש משבר אמיתי. יש כשלים הם ברי תיקון".

ח"כ תומא-סלימאן לא השתכנעה מדבריו של קובלנץ וסיכמה כי: "אני לא מבינה איך אפשר לסיים באופטימיות כשיש הכחשה מלאה לבעיות, איך אפשר לתקן". עוד הוסיפה כי: "אני מאוד מזועזעת מהגישה של ההנהלה ואיך היא התייחסה לדו"ח החמור שראינו. אני חושבת שגוף ציבורי שמנוהל מכספי הציבור צריך להיות מקום שאכפת לו מהישגות אבל הוא לא מקום שדורס את העובדים. אי אפשר לסלוח על זה וזה לא טעויות. לא שמעתי מקובלנץ שמדיר שינה מעניך איך העובדים שלך מרגישים. המועצה צריכה לקבל אחריות ולקבל החלטות לגבי המשך ההנהלה בעבודה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות