דיגיטל

הקמפיין החדש של מכללת עמק יזרעאל מרגיז את הסטודנטים

מתוך הקמפיין של מכללת עמק יזרעאל מתוך הקמפיין של מכללת עמק יזרעאל

מכללת עמק יזרעאל העלתה אתמול (ג') קמפיין חדש לטובת הרשמה למכללה ועוררה תגובות נזעמות מטעם של הסטודנטים.

בקמפיין, מבית ראובני פרידן IPG מגיעה אל המכללה אם ביחד עם בנה ומדברת עם השומר בכניסה על כך שאין שום סיכוי שבנה ילמד "דיאטה אנליסט". לאחר שהשומר מסביר לה שהוא רק השומר של המקום היא ניגשת אל מנהל המכללה, שם היא מגלה כי בעצם בנה ילמד את אחד המקצועות המבוקשים היום "דאטה אנליסט" וגם ירוויח הרבה כסף בעתיד.

במבט ראשון הפרסומת נראית משעשעת, אך אם מתבוננים בפרטים הקטנים, אפשר לגלות מה מסתתר מתחת לפני השטח, סטריאוטיפים מיושנים על אם מזרחית שלא מבינה מהי אקדמיה ומנהל אשכנזי יודע כל. לאלה כמובן מתווספים הבן החנון עם חולצת המשבצות המכופתרת.

"פרסומת גזענית, טוב שלא שמתם שומר עם מבטא וסגרתם פינה על 2 אוכלוסיות", היתה אחת התגובות לסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של המכללה. "השנה היא 2022 סושיאל של המכללה… יצא לכם 1997 עם הגזענות והפטריארכיה. נשים הן לא מפגרות ועילגות וגברים אשכנזים לא צוחקים עליהן במסווה של רחמים מהולים בצחוקים. חלאס לא מצחיק, קנסלו את הדבר המעייף והלא מעודכן הזה זריז", היתה תגובה אחרת.

מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל נמסר: "המכללה גאה להיות מורכבת מחברי.ות סגל וסטודנטים.ות מכל פסיפס החברה הישראלית. הסרטון נבחר במטרה להציג באופן הומוריסטי את המקצועות החדשים והחדשניים שנולדו רק בשנים האחרונות, ואת העובדה שמוסדות אקדמיים להשכלה גבוהה מתאימים את עצמם לעולם התעסוקה החדשני, כדוגמת האקדמית עמק יזרעאל שהינה גם פורצת דרך בהיותה הראשונה שייסדה לימודי קנאביס רפואי כחלק מתואר אקדמי.
אנו מתנצלים אם הדברים פורשו אחרת ולא היתה למכללה שום כוונה לפגוע. אנו ערים לביקורת ולוקחים אותה לתשומת לבנו".

בחזרה לפרסומת של טרה

לתפקיד האם נבחרה השחקנית שיפי אלוני (‘לצבי יש בעיה’, ‘לה פמיליה’ וגם בתיאטרון ‘הבימה’) ביודעין או שלא ביודעין, זכורה מהפרסומת לגבינה של טרה, שגם שם היתה ביקורת כלפי האופי הסטריאוטיפי של מזרחיים. באותה הפרסומת, לפני כשנה, גילמה שיפי דמות קומית, שמנסה להרשים את חברתה לשולחן על הידע שלה בהיבט הבריאותי של גבינה צהובה. במהלך הפרסומת, שיפי זרקה את הלחם והכינה פרוסה רק מגבינה צהובה וירקות. בדומה לדמות אותה היא מגלמת בקמפיין של מכללת עמק יזרעאל, גם בטרה היא צויירה כמזרחית שאינה יודעת דבר. גם אז, כמו היום, ספגה הפרסומת של טרה טענות על כך שהיא מציגה את המזרחי הטיפש.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות