על סדר היום

ראשי הישיבה בחומש תובעים את גדעון לוי וישראל פריי

ישראל פריי ב'חשיפה' ישראל פריי ב'חשיפה'

לבתי המשפט השלום בתל אביב ובירושלים הוגשו שתי תביעות לשון הרע כנגד עיתונאי הארץ גדעון לוי בסך חצי מיליון שקלים וכן נגד ישראל פריי תביעה בסך 100 אלף שקלים. המגישים:הרב אלישמע כהן ושמואל וינדי, תושבי שבי שומרון, ומראשי הישיבה בחומש.

על פי התביעה נגד גדעון לוי, שמזוהה לטענתם עם השמאל הרדיקלי, הוא הכפיש בפריים טיים של התכנית של אילה חסון בערוץ 13 לפני כעשרה ימים, את מתיישבי חומש אותם כינה והתעקש לכנות בביטוי הנאצי "תתי־אדם".

לפי התביעה, לוי הצדיק את השימוש בביטוי בהכפשות שווא שקריות לגבי קשירה של נער פלסטינאי ושריפת רגליו, שקר מפגיע, ולגבי עשרים אירועים שיצאו כביכול מחומש, שקר נוסף.

"דברים אלו נאמרו מפיו של הנתבע בתקופה בה נקלעה ישיבת חומש למתקפה ציבורית ותקשורתית רחבה מצד גורמים שונים בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית, מתקפה רוויית הכפשות רובן ככולן שקריות ברמה העובדתית, ומשוללות רסן ברמה הציבורית", נכתב בתביעה.

הרב כהן הוא ראש ישיבת חומש והרב שלה, ו-וינדי, הוא מנכ״ל הישיבה, התובעים טוענים כי  הם מזוהים עם הישיבה ונושאים על כתפיהם את האחריות לתדמיתה, ונושאים על פניהם בפני מעגלים קרובים ורחוקים את הקלון השקרי והחריג בחריפותו שהטיח בהם הנתבע..

בתביעה הנוספת שהוגשה לבית המשפט בירושלים, טוענים התובעים כי פריי, שהינו פעיל ברשתות החברתיות, מרבה לתקוף שלא לומר להכפיש מתנחלים ומתיישבים, צייץ בטוויטר ביום 3.1.22 תמונה של מצבות וקברים שבורים וטען באופן בלתי מבוסס ושקרי לחלוטין כי מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי חומש ירדו לכפר בורקא פגעו בבתים והשחיתו מצבות.

"דברים אלו פורסמו על ידי הנתבע בתקופה בה נקלעה ישיבת חומש למתקפה ציבורית ותקשורתית רחבה מצד גורמים שונים בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית, מתקפה רוויית הכפשות רובן ככולן שקריות ברמה העובדתית ומשוללות רסן ברמה הציבורית", נכתב בתביעה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות