דיגיטל

משרד הבריאות נגד פרופ' מטות: לאן נעלמה התגובה בפייסבוק?

עמוד הפייסבוק של משרד הבריאות עמוד הפייסבוק של משרד הבריאות

אמש (מוצ"ש) געשו הרשתות החברתיות באשר לפוסט של פרופ' עידית מטות שעלה בעמודים הרישמיים של בית החולים איכילוב בפייסבוק ובטוויטר. חלק שמחו על הקול השפוי ואחרים ביקרו את השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים. משרד הבריאות מיהר להגיב גם הוא בעמוד הפייסבוק ובטוויטר, אך מאוחר יותר מחק את התגובה בפייסבוק והשאיר רק את זו שטוויטר.

פרופ' מטות יצאה כנגד המדיניות של משרד הבריאות והנתונים אשר מתפרסמים לציבור: "המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בב״ח, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם בגלל קורונה! יולדות, צעירים אחרי נפילה מקורקינט, מטופל עם זיהום ועוד. מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו בט.נ אבל האמת היא שהם אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח. לכן, הפרסום של מספר החולים הקשים עם קורונה שמופיע כל יום בתקשורת הוא מטעה! למעשה, חולים קשה בגלל הקורונה הם בודדים וגם עבור חלקם ההגדרה שהוחמרה של חולה קשה כפי שדברנו בעבר יוצרת מצג שווא של תחלואה קשה ללא כדין ובפועל יוצרת רק חרדה ומובילה להחלטות ניהוליות בעייתיות. לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, זמישות אמרנו, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. עכשיו, זה באמת עניין רק של מיתוג".

עוד הוסיפה כי: "מאות אלפי מבודדים על מה? אוכלוסיה ענקית מסתובבת אסימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי (אומיקרון) צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר – שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד – שימו מסיכות".

שימוש בעמוד של בית חולים ממשלתי – פסול ואסור

במשרד הבריאות תקפו את פרופ' מטות ואת בית החולים איכילוב על כך שנעשה שימוש בעמודיהם הרשמיים. בתגובה שהוציאו נכתב: "לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. בנוסף, יש לציין כי השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית – פסול ואסור. אנשי מערכת הבריאות בישראל פועלים ללא לאות מול גל התחלואה הקשה, בשיקול דעת ובאחריות, במאמץ לשמור על בריאות הציבור ועל פעילות המשק. מי שלא רוצה לסייע – שלא יפריע", נכתב בפוסט שפורסם גם בפייסבוק וגם בטוויטר.

הפוסט שנמחק מעמוד משרד הבריאות
הפוסט שנמחק מעמוד משרד הבריאות

מאוחר יותר נמחקה התגובה מעמוד הפייסבוק, כנראה בשל התגובות החריפות שקיבל הפוסט, או בשל העובדה שהם הבינו כי זה לא הזמן הנכון לצאת כנגד בית החולים וליצור משבר אמון גדול בציבור. מהצד השני, התגובה בטוויטר, שעדיין נחשבת כרשת חברתית קטנה יותר בישראל, נשארה. ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה באשר לסיבה להסרת הפוסט.

זו אינה הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מוחק או מתקן פוסטים בפייסבוק. בתחילת אוקטובר פרסם משרד הבריאות נתונים רשמיים שנאספו בנוגע לתופעות הלוואי שדווחו בעקבות מיליוני מנות החיסון שניתנו בישראל. ברשתות החברתיות זכה הפרסום לאלפי תגובות ובעמוד הרשמי של המשרד "נעלמו" חלק מהתגובות שטענו לתופעות לוואי שונות מהחיסון. ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר בזמנו: "התגובות שמוסתרות כוללות קללות, תגובות נאצה, שקרים, פייק ניוז, לינקים של מפיצי פייק ניוז וכדומה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות