על סדר היום

איתמר עמי תובע את אתר פוליטיקלי קוראת

איתמר עמי איתמר עמי

יוצא ״חתונה ממבט ראשון" (קשת 12), איתמר עמי, תובע את אתר ״פוליטקלי קוראת״ ואת הכתבת שני קדר, על סכום של 250 אלף שקלים בעקבות פוסט שנכתב במהלך שידור העונה.

לאורך כל העונה ספג עמי ביקורות ברשתות החברתיות ובאתרים השונים, אך נראה כי הפוסט ב"פוליטקלי קוראת" חצה את הגבול מבחינתו.

"כמעט כל סצנה בין איתמר וקארין מכווצת אותי", נכתב בפוסט המדובר. "הצורך שלו (ושל החברים שלו!) להקטין אותה (בת זוגו, ע"ס) פשוט זועק מהמסך. כמעט כל משפט שלו זה או מקל או גזר, והיא מתפתלת לרצות אותו בשם 'התהליך'".

עוד נכתב באותו הפוסט: "והפסיכולוגים המהוללים, במקום לקרוא לילד בשמו, לשים את איתמר במקום, להעיף אותו מהתוכנית כי הוא באופן ברור לא צריך להיות כרגע בקשר זוגי עד שהוא משקם את הנטיות הכוחניות שלו והרצון להקטין ולשלוט – במקום זה, מנסים לייעץ לקארין מה לעשות כדי לזכות בו. איכס. איכס".

פוליטיקלי קוראת מבקשות תמיכה

מאיה רומן, מו״לית ״פוליטיקלי קוראת״, כתבה בתגובה לתביעה: "רבות מכן זוכרות את הפוסט ההוא, רבות ורבים מכן הודיתם לנו על הפוסט ההוא. באותו הפוסט, שני הצליחה לעשות מה שאנחנו עושות בפוליטיקלי כבר הרבה מאוד שנים – להשתמש בשיחה העכשווית במדינה כדי להצביע על תופעה מהותית לחייהן של נשים. היא פרסמה ביקורת טלוויזיה על סדרה פופולרית והצביעה על כך שאנחנו רואות על המרקע שלנו את מה שנראית כמו תחילתה של מערכת יחסים לא בריאה ושאנחנו צריכות לשים לב לכך, לא לעבור בשקט על הנושא לסדר היום".

עוד הוסיפה כי: "הפוסט של שני הפך ויראלי, אלפי נשים במדינה הזדהו איתו והרגישו שהוא תיאר את החוויה שלהן, רבים כעסו עליו וחשבו שהוא מפרש באופן לא מדויק את ההתנהגות על המסך. מה שחשוב הוא שהוא הוביל לשיחה על תופעה שאין לה שם, הוא גרם לגברים ונשים לחשוב מחדש על ההתנהלות שלהם במערכות יחסים, הוא קידם את ההבנה שלנו של סוגיות מהותיות לחייהן ובטחונן של נשים במדינה.

רומן, שמבקשת תמיכה כלכלית מקוראות האתר ציינה כי: "בחמשת החודשים האחרונים קיבלנו חמישה איומים שונים לתביעה. בחודש האחרון הוגשו נגדנו שתי תביעות וייתכן שהשלישית בדרך. התביעות הללו, על סכומים שעבור נשים אינדיבידואליות ועבור עמותה שהמחזור השנתי שלה בקושי מגיע ל- 200 אלף שקלים, הן איום משמעותי. עיקרן להכריח אותנו לשתוק. הרעיון הוא לגרום לנו לחשוב פעמיים לפני שנפרסם משהו, לפני שנשמיע קול".

"התביעה של איתמר הולכת שלב נוסף מעבר לתביעות השתקה רגילות. כאן לא מדובר באדם שעשינו עליו תחקיר, אדם שחשפנו נגדו עדויות כאלו או אחרות, כאן מדובר בביקורת טלוויזיה, וכפי ששני ציינה – היא כתבה על דמות שהופיעה על המסך. התביעה הזו מרחיבה את מעגל ההשתקה מעבר למקובל – לא רק שכדאי שתשתקו ולא תספרו על מה שחוויתן, תשתקו גם בנוגע למה שאתן רואות מול עיניכן בפריים טיים".

התיימרו לפרסם ניתוח קליני לאישיות של אדם

מטעם משרד עורכי-הדין בן קרפל ושות', המייצגים את עמי, נמסר: "לכל אדם, גם למי שבוחר להשתתף בתוכנית-מציאות נתונות זכויות אדם בסיסיות; בתוך-כך, זכות לכבוד וזכות לשם טוב. התביעה המבוססת הוגשה כנגד מי שלטעמנו הרשתה לעצמה לנצל את מעמדה כ"עיתונאית חוקרת" ואת האמון שרוחש לה הקורא, והתיימרה לפרסם – קבל-עם-ועולם – ניתוח קליני לאישיות של אדם שמעולם לא פגשה. על יסוד יומרה מסוכנת זו, נעשה מאמץ להדביק למרשנו את תדמית הגבר המתעלל בפסקנות בלתי-רגילה. והכל, בחסות האצטלה המכובסת של "עיתונות חוקרת".

עוד נמסר כי: "מרשנו תומך בתקשורת חופשית כמובן. אך כמותו, כל מי שנתקל מימיו בעיתונות חוקרת, לא יכול לדמיין עיתונאית חוקרת שתנהג בכזו חוסר אחריות. הדבר נכון ביתר-שאת ביחס לגוף-התקשורת המכובד שהדהד את המסר והביאו לתפוצה חסרת-תקדים. אין צורך להרחיב על כמה חמורה תופעת ההתעללות במערכות-יחסים. בדיוק משום כך, ייחוס שקרי של תופעה פסולה מעין-זו, חמור בצורה בלתי-רגילה; גורם בקלות בלתי-נסבלת נזקים חמורים שקשה מאוד לתקן. להשלמה ייאמר כי מרשנו עשה מאמצים אקטיביים להימנע מניהול ההליך המשפטי; אך הנתבעות לא הותירו לו כל ברירה (והתעלמו מפנייתו). את היתר נטען בבית-המשפט".

גילוי נאות: איתמר עמי מיוצג על ידי מולי ארי, הבעלים של חברת אימפקט בע״מ, שאתר זה הוא חלק ממנה

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות