על סדר היום

כתב הארץ בדרום הותקף ורכבו נשרף

הרכב של כתב הארץ נתי יפה עולה באש

אלימות נגד עיתונאים היא גם לפעמים פונקציה של היכן היא מתרחשת. מספיק לזכור את סיפור הפלת הכיפה של כתב חדשות 13 ברוכי קרא ליד בית המשפט המחוזי בירושלים באחד הדיונים במשפט נתניהו, כדי לזכור כמה רעש קם אז. אתמול, נרשם שקט כמעט מוחלט, למרות שנשרף רכבו של עיתונאי, אחרי שותקף וחלונו נשבר. המקסימום שתקבלו על זה היום יהיה ראיון קטן בתכנית אחה"צ.

נתי יפת, כתב הארץ בדרום, אמנם יצא ללא פגע, אך זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. הוא הגיע אמש לסקר את המהומות של הבדואים בעקבות הנטיעות בנגב, ומצא את עצמו בכניסה לישוב שגב שלום, ממש בעין הסערה.

״כנראה חשבו שאני שוטר ושברו לי את החלון שליד הנהג", הוא סיפר היום ואמר כי לא נשקפה סכנה אמיתית לחייו. "עברתי ליד הצעירים, ניסיתי להרגיע והראתי להם תעודת עיתונאי. המשכתי עוד קצת לסופר מקומי והייתי שם בין אנשים נחמדים עד שהדברים נרגעו", הוסיף, " בינתיים סיפרו לי שהרכב שלי הוצת עם כל הציוד שבו. הילדים הצעירים יצאו להפגין ולתקוף, המבוגרים יותר ניסו להרגיע״.

עשרות צעירים שרפו אתמול כלי רכב, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר מכוניות ושוטרים. שני שוטרים נפצעו קל. מוקדם יותר נעצרו 18 צעירים בדואים, בהם נערים, שמחו באתר העבודות של קק"ל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות