מדיה

נוכל הטינדר: נטפליקס בסרט תיעודי על המתחזה הישראלי

נטפליקס משחררת את הטריילר לסרט התיעודי החדש שצפוי לעלות בתחילת פברואר ועוסק בלא אחר מאשר סיימון לבייב, או בשמו האמיתי, שמעון חיות, שהונה נשים במיליוני דולרים באמצעות טינדר.

חיות, בן 31, התחזה למיליארדר באפליקציית ההיכרויות כדי לגזול מנשים כסף. הוא כינה את עצמו בשם "נסיך היהלומים" וטען שהוא בנו של לב לבייב. הוא פיתה את הנשים כדי לממן את המטוסים הפרטיים ורכבי היוקרה שלו ובשנת 2019 שוחרר מבית הכלא לאחר שריצה 5 חודשים מתוך 15 חודשי מאסר.

ססילי פיליה, שמתראיינת לדוקו, חשבה שהיא סוף סוף פגשה את הנסיך המקסים שלה. היא היתה בת 29, סטודנטית נורווגית לתואר שני שהתגוררה בלונדון. חיות, אז בן 28, ארגן מטוס פרטי שייקח אותם לבולגריה כבר בדייט הראשון שלהם.

"כשדיברתי לראשונה עם סיימון, מיד היה בינינו קשר", היא אומרת בדוקו החדש של נטפליקס מבית היוצר של "אל תתעסקו עם חתולים" ו"המתחזה".

"זה הרגיש כמו להיכנס לסרט". אבל הרומן שלהם מהאגדות הסתיים בחובות של 200 אלף דולר וחשש לביטחונה. פיליה לא ידעה כי לבייב, או למעשה חיות, הוא עבריין מורשע שריצה בכלא הפיני בגין הונאת מספר נשים במטרה לממן את אורח חייו המפואר. בישראל חיות היה מבוקש מאז שנת 2011 בגין אשמת גניבה, זיוף והונאה. חיות נמלט מישראל והמשיך לרמות נשים, על ידי כך שהיה מרעיף עליהן מתנות יקרות ונסיעות מפוארות, והכל מכסף שלקח מנשים אחרות. הוא ביקש עוד כסף במסווה של צורך להגן על זהותו בשל חששות ביטחוניים.

"הוא אומר לי שאבא שלו הוא 'מלך היהלומים', וזה אומר שאני הנסיך", מספרת פיליה. כדי להפוך את טענותיו לאמינות יותר, חיות שינתה באופן חוקי את שם משפחתו ללבייב ושכר צוות של עוזרים מזויפים, שותפים עסקיים ושומר ראש כדי להפוך את הסיפור שלו לאמין יותר. הוא היה שולח לנשים איתן היה בקשר תמונות שלו ושל שומר הראש שלו בבית חולים, לאחר שטען שהם הותקפו.

מלבד פיליה מתראיינות לסרט עוד שתי נשים שמספרות על מערכת היחסים ביניהן לבין חיות. מערכות יחסים שהסתיימו עם ריקון חשבונות הבנק שלהן.

חיות נתפס בשנת 2019 באמצעות שיתוף פעולה בין משטרת ישראל לאינטרפול. הוא נידון ל- 15 חודשי מאסר וחויב לשלם לקורבנות שלו פיצויים. חיות שוחרר לאחר חמישה חודשים בכלל.

"שילמתי את חובי לחברה", אמר חיות בשנת 2020 בראיון שנתן לגיא פלג בחדשות 12 בו התעקש כי הוא אכן מיליונר. כבר אז סיפר כי בנטפליקס עובדים על סרט ואמר: "צריכים לקרוא לי תורם הטינדר, לא נוכל הטינדר".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות