על סדר היום

מאקו תפצה את אדל בספלוב ב- 70 אלף שקלים

אדל בספלוב אדל בספלוב

אדל בספלוב פרסמה היום (ג') בחשבון האינסטגרם שלה שזכתה בתביעה שהגישה לפני כשלוש שנים נגד אתר מאקו.

בספלוב תבעה את מאקו על כך שפרסמו את דבר הריונה, על אף שביקשה מהם שלא. לדבריה, היא סבלה ממצב רפואי שסיכן את המשך ההריון ובעוד אתרי בידור שונים הבינו את המצב הרגיש בו היא נמצאת והסכימו לשתף איתה פעולה, מאקו החליטו לפרסם ידיעה בנושא.

על פי פסק הדין שבספלוב עצמה העלתה לאינסטגרם, פרסום הידיעה של מאקו בנוגע לדבר הריונה היווה פגיעה בפרטיותה ובהתאם לכך פסק השופט כי על הנתבעים, שידורי קשת המחזיקה באתר מאקו, לפצות אותה בסכום של כ- 70 אלף שקלים הכוללים בין היתר גם את הוצאות המשפט ושכר הטרחה לעורכת הדין שלה.

השופט קבע בפסק הדין כי: "פרסום דבר הריונה של ידוענית במדור רכילות בכלי תקשורת מוביל, בלי הסכמתה וקודם שהדבר נודע ברבים, הרי הוא פגיעה בזכותה לפרטיות. בתחרות מול חופש הביטוי וחופש העיסוק של המפרסמים ובתחרות מול העניין הציבורי שבזרימה חופשית של מידע – ידה של הזכות לפרטיות, בנסיבות המקרה, היא על העליונה. גם לידוענים זכות לצנעת הפרט. לא כל ענין, הקשור בהם, מותר בפרסום אך משום שהם מבססים חלק, אפילו נכבד, מן ההון שבידיהם על הופעות בכלי התקשורת. הפרסום בפרשה זו, ונעשה שלא כדין, מצדיק את חיובם בנזיקין של כלי התקשורת ושל הכתבת שפרסמה בו את הידיעה. מנגד, טור דעה ובו ביקורת על התנהלותה של אותה ידוענית בקשר לפרשת פרסומו של ההריון חוסה תחת הגנות שבדין. אין לחייב בגינו בעוולה של לשון הרע".

"לפני שלוש שנים גיליתי על ההריון עם שייה. לאחר מספר חודשים, גיליתי שליד שייה יש קריש דם שמאיים על ההריון. נתנו להריון הזה 50% להצליח ולכן באותה תקופה לא רציתי לפרסם כי לא ידעתי אם להמשיך", כתבה בספלוב. "אני חייבת לציין שכל הכתבים ועמודי הבידור מאוד כיבדו את פרטיותי חוץ ממאקו סלבס, ללא כל התחשבות וכמובן ללא פחד – הם פרסמו על ההריון שלי. אני, ללא כל פחד כי איך לומר, אני מעולם לא פחדתי שעמוד בידור או אתר יפסיקו לפרסם אותי הלכתי ותבעתי אותם".

עוד הוסיפה בספלוב כי: "לא עניין אותי שמאקו סלבס לא יפרסמו אותי עניין אותי לגרום לאותם כתבים להבין שקודם כל זאת פרטיות האישה ואנחנו הנשים נחליט מתי לפרסם דברים שקשורים בבריאות שלנו והפרטיות שלנו אמשיך ואגיד שאני לא מפחדת ולעולם לא פחדתי שעמוד כזה או אחר יפסיק לפרסם אותי ! כי תמיד זה אינטרס של שני הצדדים אני צריכה אותם הם צריכים אותי , במקרה הזה לא משנה כמה תהליכי קישור ניסיון לסתום לי את הפה והמון ננסיות להסביר לי כמה התביעה שלי היא חלשה ולא מגיע לי כלום עדיין נלחמתי והנה התוצאה ניצחתי וניצחתי בגדול ! וזה מקווה ילמד את כולנו שיש לנו גם פרטיות למרות שאנחנו מפורסמות ומותר לנו להחליט מתי ואיך לפרסם דברים שקשורים אלינו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות