על סדר היום

ועד עובדי התאגיד: 70% מהעובדים מרגישים מאוימים

משרדי תאגיד השידור "כאן" בתל אביב (צילום: מערכת כסית) השלמת תקנות אחרי שבע שנים. תאגיד "כאן" (צילום: מערכת כסית)

במכתב שהפיץ הבוקר ועד עובדי התאגיד לכלל העובדים אל נוכח הממצאים של וועדת פרוקצ'יה ומסקנות מועצת התאגיד, תמהים חברי הועד על כך שממצאי וועדת הבדיקה לא הגיעו למסקנות לגבי מיצוי הדין עם הפוגעים, ולא נתנו טיפול קונקרטי לפגיעה בעובדים. כמו כן, לא הייתה התייחסות מספקת לאחריות של משאבי אנוש כמי שאמור להגן על העובדים מפני התעמרות, הטרדות מיניות והתנהלות פוגענית.

"קראנו את החלטות מועצת התאגיד שהחליטה לאמץ את רוב ההמלצות של וועדת פרוקצ'יה וקבעה לוח זמנים להגשת תוכניות עבודה לשיפור יחסי העבודה, אך נדמה שההחלטות אלה אין בהן כדי לחולל את השינוי ,להגן על העובדים ועל נפשם הפגועה, ואין בהן מסקנות אישיות כלפי מנהלים שכבר פגעו בעובדים וגרמו נזקים. מרגע שהופצו מסקנות המועצה, אנו מקבלים פניות רבות מעובדים אשר חשים מרומים ומצרים על כך שניגשו לוועדת פרוקצ'יה בהמלצת המועצה והולכו שולל".

מחוברים לעובדים?

בחודש יולי 2021 נפתחה תוכנית הרצאות לעובדי התאגיד תחת הכותרת "מחוברים לעובדים". ההרצאה הראשונה במסגרת התוכנית הייתה בנושא התעמרות בעבודה. בעקבות הרצאה זו הפיץ הועד שאלונים לבחינת סביבת העבודה בתאגיד וההיענות להם הייתה גבוהה מאוד.

250 עובדים מילאו את השאלון בנוגע להתעמרות וסביבת עבודה בתאגיד, הממצאים חשפו כי:

57% מהמשיבים מרגישים שיש החמרה רבה במצבם הבריאותי. עובדים תיארו תופעות כגון: רעידות בידיים, לחצים בחזה, התקפי חרדה, דיכאון, שימוש בתרופות בריאות הנפש, אובדן ערך עצמי, חוסר רצון לחיות, לחץ דם גבוה, התמוטטות עצבים, אובדן תאבון מוחלט.

70% מהעובדים מרגישים מאוימים. עובדים תיארו אווירת עבודה של פחד וזלזול, השפלות, איום.

71% מהמשיבים סיפרו כי הם מרגישים מותשים וחסרי כוחות.

31% נוטלים תרופות נגד חרדות ודיכאון.

53% חשים כי מנסים להכשיל אותם ולייחס להם כישלונות שלא באחריותם

66% חשים שביטחונם ירוד

74% חשים ש"מחפשים אותם"

87% לא רואים בהנהלה מודל לחיקוי

"השאלונים העלו רובד נוסף שחושף את חומרתם של הדברים, ועד כה לא קיבל התייחסות משום גורם, והוא ההשפעות הרגשיות הקשות שעליהם העידו עובדים בעקבות סביבת העבודה הפוגענית שהם תיארו. התמונה שעולה מסקר זה היא המצוקה הרגשית – נפשית שבה שרויים עובדים והצלקות העמוקות עימן הם מתמודדים", כתבו חברי הוועד.

"ועד העובדים מצפה להחלטות נחרצות שיתנו מענה הולם לעובדים שנפגעו וחשים כי עובדים בסביבת עבודה אלימה ונקיטת צעדים משמעותיים כנגד הפוגעים, ובכך להפוך את תאגיד השידור למקום ששואף למצוינות ומהווה סביבת עבודה בריאה, בטוחה ונעימה לעובדיו".

מסקנות מועצת התאגיד: על המנכ”ל לתקן את המשבר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות