על סדר היום

שרון שפורר החליטה שאני פסיכית, והרסה לי את החיים

ליאת אלהרר ליאת אלהרר

"הפורנו ה"פמיניסטי" של גילי מוסינזון: 40 גברים מבצעים אקט מיני באישה עם רקע פסיכיאטרי קשה" היתה כותרת הכתבה של שרון שפורר במקום הכי חם בגיהנום. הכתבה עוסקת במוסינזון ועסקי הפורנו ומסיבות המין שהוא יוזם. מאחורי תחקירים עיתונאיים עומדים דוברים שונים, "עדים" שמהווים מקור עיתונאי, אנשים. האישה, שזכתה לשם ל' והיתה ה"מקור" של שפורר בכתבה, לא זוכה היחס השמור בדרך כלל למקורות. היא חסומה אצלה בכל הרשתות החברתיות, אינה עונה לטלפונים שלה ולא מוכנה לדבר איתה. ו-ל', שהיום כבר ניתן לקרוא לקרוא לה ליאת אלהרר, רק מבקשת שיקשיבו לה, שיביאו את דבריה כפי שהם.

"אני ליאת אלהרר, בת 35, שצילמה את סרט הבוקקה הישראלי הראשון. הציבור מכיר אותי כ-ל' מהכתבה ב"מקום הכי חם בגיהנום". הכתבה של שרון שפורר רצופה חצאי אמיתות ומטרתה להשתמש בנפש שלי כדי להפיל
את גילי מוסינזון, שעזר לי להפיק את האירוע ומוצג בכתבה כמי שמנצל אותי. כיום אני נאבקת לדרוש הכרה וצדק. לאחר שהתאוששתי מעט מכניסתה לחיי, אני כותבת את הדברים האלו, אולי סוף סוף יקשיבו לדבריי.

הבוקקה מבחינתי הוא פורנו פמניסטי שנועד להעצמה שלי ובאמת היה אחד הרגעים המאושרים בחיי. עד ששפורר הרסה אותם.

אחרי שלוש שנים של איזון, הפסקתי לתפקד. הרגשתי שהגוף והנפש שלי נלקחים על ידי אדם אחר, שיוצר מציאות פיקטיבית כדי להתאים לדעותיו. מאות אנשים שאינם מכירים אותי אבחנו אותי ברשתות החברתיות ובתקשורת, החליטו שרצונותיי הם לא באמת שלי, שחיי פגומים, ושהחבר שלי, הראשון שרצה בטובתי בלי אינטרס, הוא למעשה נצלן ואני מטומטמת או מטורפת מכדי להבין את זה עדיין.

לשרון שפורר יש במה ותמיכה ציבורית אדירה. העורכת שלה, בעלת האמצעים יוצאי הדופן, תממן לה עורכי דין יקרים. מולה עומדת אשה שהתקשתה לכתוב משפט במשך חודשים, מי שעל פי שפורר אסור להתייחס לדבריה ואין לה זכות לדעה או אפילו לשם.

בכל זאת, בעקבות הצעקה שלי היו מי שהגנו עלי וביקרו את שרון על העוול. במקום להודות בטעות, להתנצל ולהסיר את הכתבה, שפורר כתבה טור נוסף, "למה לא היתה לי ברירה אלא לפרסם את הכתבה על מוסינזון". לא הצלחתי להבין את התשובה לשאלה בכותרת. שפורר החליטה שסגנון החיים של גילי מוסינזון ושלי לא מוסרי, לא יכול להיות שיש בכלל אנשים כמונו, וכדי להוכיח את זה הפכה אותי לפסיכית ואת גילי לסרסור.

הסכמתי לפגוש את שפורר רק בגלל מילים חמות ששלחה לי. אבל כשהפנתה אלי את אותה שאלה פעם אחרי פעם עד שתשיג את התשובה הרצויה, הידיים שלי התחילו לרעוד. במשך ארבע שעות סיפרתי את סיפור חיי כדי שתבין שלא נוצלתי בשום אופן. הניסיונות שלי התקבלו בדיוק הפוך, כהוכחות לתזה שעימה באה, כשכתבה לפני כן בטוויטר שמדובר בפשע שיש לעצור. במקום לראות בי אדם חזק שהגיע לאן שהגיע למרות נסיבות חייו, היא ראתה בי כר נוח לניצול.

אחת הבעיות הגדולות של מתמודדי נפש היא שנוטלים מהם את האופציה להיות אנשים עצמאיים בעלי שיקול דעת ובחירה. הדבר הכי קשה הוא להוכיח לעצמך ולחברה שאינך מטורף לגמרי ושיש לך זכות לשליטה בחייך ואפשרות להתפרנס ולבחור מה לעשות עם חייך.

שפורר הענישה אותי בכך שהציגה את הנכות כמשהו שלילי ונורא, כאילו הייתי אדם סוג ל', שלא ראוי לקבל החלטות, ובכך היא לקחה אותי הרחק אחורה. שפורר אגב איננה הבורה היחידה בתחום הזה, על אף שיש רבים רבים כמוני. לקחת אדם שמתמודד עם הנפש שלו ולהחליט שהוא אינו כשיר לבחור את אורחות חייו, זה לגרום עוול ענקי. מעשה שמשאיר אותי ומתמודדי נפש תמיד בשוליים המפחידים של החברה, מקום ממנו אי אפשר להתרומם. ואגב, היו שהעירו על המוסר הכפול של שפורר שמוכנה להשתמש בי ולנצל אותי לראיון, ומצד שני, אין לי זכות לבחור את אורח חיי.

כשם שבריטני ספירס קיבלה חזרה את החופש ואת האפשרות שיתחשבו בדעתה, גם אני רוצה להפסיק להיחשב כל' הקורבן המושתק, ולחזור להיות אדם עם שם ושם משפחה, ליאת אלהרר, שראוי לבחור את אורח חייו.

השיפוטיות, הפטרונות וגישתה המוסרנית של שרון אינם אמת מוחלטת, אלא רק דעתה האישית. הדעה הזו לא טובה משל מי שיגיד להומו שמעשיו נוראים, או שייאבק בטרנסית שמעוניינת לחיות את חייה. היא כוללת אבחוני שווא, חצאי אמיתות והתערבות אלימה בחיי.

הדרך שהגיבה לביקורת שלי ולקריאות העזרה על הדף שלה היא חסימה, כדי שמעריציה לא יקראו את ביקורתי. האם כך מגיב מי שרוצה לבוא לעזרתו של מישהו? אף שהיא מטיפה ל"אני מאמינה לך" לנפגעות, לביקורתי היא הגיבה בטוויטר לאחרונה, שצריכים לאשפז אותי. מי היא שתחליט כזה דבר? מי אתם, ארבעת הפסיכיאטרים שאבחנו אותי מרחוק על סמך סיפוריה?

בכך שהיא מציגה אותי כמטורפת, היא אולי מנטרלת אותי לחלוטין מאפשרות לספר על מעלליה וכך שומרת את תדמיתה כקדושה, אבל אי אפשר לעשות לאדם כמוני דבר נורא יותר.

אני פונה אליכם, עיתונאים וא.נשים שבטוחים מה נכון עבורי ועבור אנשים אחרים, הניחו לנו. זכותו של כל אדם להתמודד עם חייו ונפשו בצורה שלא פוגעת באיש או אישה, זה לא עניינכם אם נח לנו במסיבות מין אקזוטיות. לא
תגרמו לי להתבייש בחיי או בתשוקותיי.

האקטיביזם של שפורר מסתכם בחסימה שלי, אני חסומה מולה בפייסבוק, בטוויטר ומאז אין נתיב תקשורת מולי. אני בשבילה לא ברת שיפוט. זאת ההשתקה הכי אלימה שחוויתי. והיא לא מגיעה משום גבר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות