על סדר היום

פחות רבע שעה: מה נרוויח מקיצור מהדורת החדשות?

יונית לוי, צילום: הדס פרוש עבור חברת החדשות יונית לוי, צילום: הדס פרוש עבור חברת החדשות

הערב (א') זה קורה. מהדורות החדשות יתקצרו ברבע שעה ויסתיימו בשעה 21:15 בדיוק. במקום מהדורה באורך של שעה וחצי, נקבל מהדורה של שעה ורבע. זו הפעימה הראשונה של קיצור המהדורות בחצי שעה בסך הכל, אשר יכנסו לתוקף באופן מלא ב- 1 באפריל 2022, במידה ולא יהיה שינוי אחר. מה יקבלו הצופים בתמורה? בשלב הראשון, לא יהיה שינוי משמעותי מלבד הקדמת תכני הפריים טיים.

נראה כי זו ההחלטה המשמעותית ביותר שקיבלה מועצת הרשות השנייה בתקופת כהונתה, שהסתיימה היום עם כניסתם של חברי מועצה חדשים ובראשם עדן בר טל.

אם נחזור מעט אחורה, אל שנת 2013, מהדורות החדשות, אז חדשות 2 וחדשות 10, היו בנות שעה אחת בלבד, ובהתאם למה שאושר על ידי חברי המועצה. אי אז, בשנת 2014, עם מבצע צוק איתן, החלו מהדורות החדשות להתארך ועם הזמן התקבעו למהדורות באורך של שעה וחצי כדרך קבע.

המטרה: יותר סוגה עילית

למעשה, החדשות בערוצי קשת ורשת אינן מתחילות בשעה 20:00 בערב ומסתיימות כעבור שעה וחצי. למעשה, הן מתחילות כבר בשעה 15:00 בצהריים וממשיכות החל מהשעה 23:00 בלילה לערך, כאשר בין השעה 21:30 ועד השעה 23:00 מקבלים הצופים את מה שקרוי "סוגה עילית", שממש לאחרונה הפך ליותר תוכניות ריאלטי מאשר לסדרות דרמה מקוריות או תעודה. אז מה גרם לחברי מועצת הרשות השנייה היוצאים להחליט דווקא על קיצור המהדורה, מה הצופים יקבלו בתמורה? נראה שבשלב הראשון לא הרבה.

על פי בחינה של לוחות המשדרים לימים הקרובים אין חדש תחת השמש. תוכניות הפריים טיים, כדוגמת: נינג'ה ישראל או הישרדות ישודרו כרבע שעה מוקדם יותר. לוח השידורים כולו יוקדם ברבע שעה ולמעשה הצופה לא הרוויח דבר, מלבד הקדמת שעת הפריים טיים. ייתכן והפעימה השנייה של קיצור החדשות בעוד רבע שעה ובהגעה למהדורות של שעה בלבד, יהיה צורך בהכנסת תכנים נוספים לפריים טיים, אך האם נגיע לשם? עם ההחלטה הזו תתמודד המועצה החדשה.

עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
יו"ר המועצה החדש, עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

העיתוי: רגע לפני הסוף

על פי החלטת מועצת הרשות השנייה היוצאת, הפעימה השנייה תצא לדרך באפריל, אלא אם כן יהיו שינויים. עם כניסתה של מועצה חדשה, נראה כי הדבר הראשון איתו תצטרך להתמודד הוא הלחץ שיפעילו חדשות 12 וחדשות 13 כדי למנוע את הקיצוץ לשעה, שלמרות שהרייטינג של המהדורות ידע ימים טובים יותר, הרי שלקיצוץ יש משמעויות כלכלית עבור הזכייניות, בעיקר עבור קשת וחדשות 12. המועצה היוצאת קיבלה את ההחלטה שבועות ספורים לפני סיום כהונתה והעבירה את ההתמודדות אל המועצה החדשה, שעל פי תוכניות שר התקשרות יועז הנדל, תהייה גם המועצה האחרונה, רגע לפני איחוד עם מועצת הכבלים והלוויין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות