על סדר היום

"ההתעלמות וקשיחות הלב של הממשלה זועקת לשמיים", שח"ם בפנייה לממשלה

רחבת הבימה בתל אביב הפכה למוקד בדיקות קורונה רחבת הבימה בתל אביב הפכה למוקד בדיקות קורונה

בפנייה שנשלחה הבוקר (ה') לממשלה על ידי איגוד השחקנים והשחקניות בישראל –  שח"ם, דורשים האמנים פיצוי בגין אירועי תרבות שמתבטלים בשל הגל החמישי של הקורונה.

"לאור תדרוכים של גורמים רשמיים בממשלה לצמצום התקהלויות והתפשטות התחלואה עולם התרבות חווה גל ביטולים בקני מידה גדולים מאוד. מצב זה נמשך כבר יותר מחצי שנה והגיע לשיא במהלך השבועות האחרונים. ציבור האמנים והאמניות בישראל נמצא שוב במצב של היעדר יכולת להתפרנס ובחוסר ודאות בלתי נסבל", נכתב.

"ממשלת ישראל עוצמת את עיניה אל מול המתרחש בשטח ומסתתרת מאחורי ההנחיות הרשמיות שפרסמה, אשר לכאורה מאפשרות קיום אירועים ומופעים. בפועל, המצב בשטח הוא סגר דה-פקטו בעולם התרבות. הצגות ומופעים מתבטלים חדשות לבקרים והראיונות והתדרוכים של כל הגורמים בממשלה (הן בדרג הפוליטי והן בדרג המקצועי) מדרדרות את עולם התרבות לתהום. הפגיעה כתוצאה מהביטולים היא מיידית ואנושה. להבדיל מסקטורים אחרים, השבת הפעילות בעולם התרבות לוקחת זמן רב והדבר מעמיק את עוצמת המשבר הכלכלי בו נמצאים כבר היום אלפי אמנים ואמניות. ממשלת ישראל מפקירה אמנים ואמניות".

בעוד ממשלת ישראל לא הטילה סגר, המצב בפועל הוא שאירועים רבים מתבטלים בעקבות מחלת קורונה, בידודים וכמובן הפחד של הציבור הישראלי מפני התקהלות.

"בניגוד למה שציפינו ממשלת השינוי ולעומת הפיצויים שניתנו בממשלה הקודמת- האטימות, ההתעלמות וקשיחות הלב של הממשלה הזו זועקת לשמיים", נכתב בפנייה עליה חתומים ריקי בליך, יו"ר שח"ם, ואבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות