אנשים

המושכים בחוטים פרק 3: רונן צור מנתח ומנותח

בפרק השלישי של הפודקאסט 'המושכים בחוטים' שעוקב אחרי האנשים המשפיעים מאחורי הקלעים של התקשורת והברנז'ה, אירח מולי ארי את רונן צור, מבכירי היועצים לניהול משברים בישראל.

 האיש שמלווה אותנו בשנים האחרונות, הן במישור הפוליטי והן בסוגיות שבעולם התרבות. לאחרונה נקשר שמו בפרשת גל אוחובסקי, כאשר לקח על עצמו לייצג את האיש שבן רגע הפך למוקצה. מעבר להיותו משבריסט מהמובילים בארץ, הפך צור לדמות משמעותית גם בטוויטר, עם ציוצים שמצוטטים ומוצאים עצמם לא פעם בעין הסערה.

בשיחה עם ארי שוחחו על המיוצגים של צור לאורך השנים ועל הצורך לספק להם לא רק את ניהול משבר. "לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו פחות אנשי תקשורת, אלא יותר עם מיומנות פסיכולוגית להוציא את המיוצג מהפצע הנפשי שלו". כדוגמא התייחס דווקא למי שלא ייצג מעולם – שר המשפטים לשעבר חיים רמון – שהפך בשנים האחרונות לטענתו לכמעט ביביסט בעקבות הרשעתו. "חיים רמון סוחב איתו פצע נפשי ואנחנו רואים את זה בהדהודים של הפוסטים, הציוצים וכדומה. לו היה יושב עם מנהלי משברים היינו אומרים לו: 'תשמע חביבי, אתה מחולל לעצמך משבר מתמשך, עזוב את זה. אתה משרת את האינטרס של היריבים שלך', אבל אנחנו צריכים לבוא לאדם כזה שהפצע הזה מאוד מדמם אצלו, ולהציע לו צורת טיפול הרבה יותר הדרגתית. הצורה השכלתנית תעבוד אולי לפרק זמן קצר, אבל בטווח הארוך נחוץ טיפול הרבה יותר עמוק".

 בהמשך התייחס צור כיצד הוא בוחר את לקוחותיו: "אני לא אקח לקוח שלא אכפת לי ממנו". סיפר, מה שמעלה את השאלה בנוגע למיוצג הטרי שלו גל אוחובסקי, שנחשד בעבירות מין. "כשאני לוקח תיק של הטרדות מיניות אני לוקח תיק שהמובהקות בו היא נמוכה. שיש בו טשטוש גבולות משמעותי, אם האירוע הזה התקיים או לא. לכן סרבתי, כולל בשבועות האחרונים, לייצג אנשים שהתפרסמו בגינם תחקירים שבשכל הישר שלי המובהקות הייתה גבוהה". על כך הוסיף: "אני לוקח אך ורק לקוחות שיש לי חיבור ואמפתיה לסיפור שלהם ואני יכול להזדהות איתם ולייצג אותם בתחושה שלמה של אמונה במה שהם אומרים. אני לא אקח לקוחות שאין לי חיבור רגשי איתם".

 לאחרונה הקים רונן צור אתר תחקירים אקטיביסטי משלו, 'צ'אנל', וחטף ביקורת חריפה על כך, בין היתר בפלטפורמה החביבה עליו במיוחד – הטוויטר. למה יועץ לניהול משברים צריך אתר תקשורת והאם הוא הבין את הביקורת שמופנית כלפיו.

לבסוף דיבר על הפער שבין התדמית שלו כאדם אגרסיבי לאיש שמאחורי: "אני הרבה פעמים נתקל בשאלה הזו האם אני באמת כזה, ואני מסרב לנסות להצדיק את הדימוי בהתנהגות בריונית. ראשית כל – אין לי את זה. מצד שני בפרקטיקה לפעמים אני נדרש להפעיל הרבה מאוד כוח ועוצמה כדי להשפיע על דרך הצגת סיפור מסוים, והדרך לייצר את השינוי הזה מחייב לעשות פעולות שלפעמים רועשות, מוקצנות, רדיקליות, והן אלה שקושרות את השם שלי עם קמפיינים אגרסיבים ובוטים לפעמים. זה חלק מהפרקטיקה הנדרשת".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות