דיגיטל

איידס זה ניינטיז – קמפיין להעלאת מודעות לחיים עם HIV

"אל תתקעו בניינטיז" הוא שמו של קמפיין הרשת החדש שנועד להעלות את מודעות הציבור ל-HIV ולנפץ סטיגמות בנושא. כמו בכל העולם, גם בישראל קיימות סטיגמות בנוגע לנשאות נגיף ה-HIV ולאפשרות ההידבקות בו. הקמפיין שם במרכז ניפוץ סטיגמות ותפיסות מיושנות לגבי החיים עם HIV.

בנוסף, הקמפיין מחזק ומתקשר את האמת הפשוטה – בעידן הנוכחי, נשאי HIV יכולים לחיות חיים רגילים ומלאים הכוללים זוגיות, הקמת משפחה, הורות, קריירה ועוד, כי הרפואה המתקדמת והקפדה על מעקב רפואי מאפשרים לאנשים עם HIV לחיות כ- "Undetectable", כלומר בעלי עומס נגיפי מתחת לסף הזיהוי, מה שהופך אותם לבלתי מדבקים.

לטובת הקמפיין, שנוצר במשרד הפרסום "דיבור", גייסו את כוכב הרשת קורנליוס (אביעד בללי) ואת אלעד אהרון, נשא HIV המשמש רכז קשר של הקהילות החיוביות עם הוועד למלחמה באיידס. יחד, בסרטון הומוריסטי אך נוקב, הם מציגים את האמת בפני הצופים ומנערים אותם מתפיסות מיושנות.

מהוועד למלחמה באיידס נמסר: "באופן מפתיע, למרות ההתקדמות הרפואית הסטיגמה החברתית עדיין קיימת. ישנה בורות גדולה, וזוהי ההזדמנות שלנו לנפץ את המידע המוטעה. אנשים החיים עם HIV עדיין מופלים בקבלת שירותים שונים, ולצערי הפחד והבושה הם עדיין מנת חלקם. הגיע הזמן שאנשים יכירו טוב יותר את ההתקדמות בתחום, ויאמצו עמדות מתקדמות ומדויקות יותר".

הקמפיין נוצר משיתוף פעולה בין חברת GSK, הוועד למלחמה באיידס וארגון החיים עם HIV.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות