על סדר היום

עדן בר טל ימונה לראש מועצת הרשות השנייה

עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90) יומלץ כיושב ראש? עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

לאחר 7 שנים בהן לא מונתה מועצה לרשות השנייה, אישרה ועדת המינויים הממשלתית, ועדת גילאור, את מועמדי שר התקשורת יועז הנדל למועצת הראשות השנייה. האישור ניתן על רקע הרפורמה אותה רוצה להוביל הנדל, המבקש לסגור את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלוויין ובמקומן להקים גוף רגולטורי מאוחר שיהיה אחראי לפקח על כל גופי השידור בישראל.

בראשות מועצת הרשות השנייה, שתפעל באופן זמני עד שתסתיים החקיקה בנושא הגוף החדש, צפוי לעמוד עדן בר טל, מנכ״ל משרד התקשורת לשעבר בשנים 2009-2013 ומי שהיה אמון על הרפורמה בשוק הסלולר.  בר טל יחליף את היו"ר יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

על פי שר התקשורת מחצית מנציגי המועצה יהיו נשים, וכן ניתנה נציגות לציבור החרדי, הדתי, הערבי, נציגי פריפריה, אנשי מקצוע ואקדמיה, רוח ועשיה.

מועמדים נוספים שאושרו על ידי הוועדה הם: אודי ירושלמי ששימש כראש מטה ודובר גל"צ לשעבר; ד"ר אודליה מינס מרצה למשפטים מהקריה האקדמית אונו; מבקרת הקולנוע החרדית, מרלין וניג; ד"ר דנה רביב, מרצה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל; מנהל הדיגיטל של מקור ראשון, יקי הפשטיין; פרופ׳ אילן תמיר מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל; הרב אילעאי עופרן; אספהאן בהלול שחוקרת את שיח השואה בעיתונות הערבית; הרב שרון שלום; עינת דיין, מי שניהלה את אגף הפרסום והשיווק של אוניברסיטת אריאל; ציפי מנהיימר, שהתמודדה במפלגתו של ירון זליכה; שמואל שטח, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה; אדם צחי, חוקר ומרצה לקולנוע ומיכל דגון, מי שהיתה המפיקה הראשית של כאן.

שר התקשורת יועז הנדל: ״בכוונתי להביא לאישור הממשלה בימים הקרובים את המועצה החדשה שתבטיח עשייה עניינית ומקצועית כפי שמגיע לתושבי מדינת ישראל. המועצה, המהווה את הגוף המפקח על ערוצי השידור המסחריים ועל שידורי הרדיו האזורי, מטפלת בפניות הציבור ומוודאת שישמר האינטרס הציבורי בשידור המסחרי. אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הקו שהנחיתי בנושא השקיפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית. בכוונתי להביא את רפורמת שוק השידורים לכדי מימוש עוד השנה, ובכל זאת אני רואה חשיבות רבה לכך שבחלוף כל כך הרבה שנים תכונן מועצה חדשה שהרכבה משקף את כלל הציבור בישראל״.

מינוי המועצה יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה והיא צפויה להתמנות באופן רשמי בקרוב. אחד הנושאים החשובים שהתקבלו בעת האחרונה הוא קיצור מהדורת החדשות שאמורה לצאת לפועל בימים הקרובים באופן הדרגתי לצאת אל הפועל ב- 1.4.2022, אלא אם תתקבל החלטה אחרת על ידי המועצה החדשה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות