על סדר היום

אריה דרעי הגיש תביעה על 400 אלף שקל נגד בן כספית

בן כספית בן כספית

אריה דרעי אולי מסובך בפרשיית המסים שלו בבית המשפט השלום בירושלים, אבל זה לא עוצר אותו מלפעול גם בצורה התקפית בזירה המשפטית. אתמול הוא הגיש לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע, בסך 400 אלף שקלים, כנגד העיתונאי בן כספית, שכתב בטור שלו במעריב: "דרעי, עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו".

על פי התביעה, לפני עשרה ימים, פרסם כספית את הטור הקבוע שלו במהדורת יום שישי של עיתון "מעריב" תחת הנושא "צבא ההצלה למדינה", בו דן בקורות החיים ובפועלם של השרים הנדל וכהנא. בתביעה צויין כי הוא גם מצא לנכון להשוות בין ה״מנהיגים" (כלשונו) הנדל וכהנא, לבין התובע אריה דרעי, השר לשעבר (הרב ליצמן) ויו״ר ועדת הכספים לשעבר (הרב גפני). את שלושת האחרונים כינה הנתבע באופן זלזלני "דרעי'ז, גפני'ז וליצמנים". בתוך כך, כתב כלפי התובע את התיאור הבא: ״דרעי, עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו". בתביעה צוין כי כספית גם בחר לעשות שימוש במינוח ״עבריין מורשע״, אף שדרעי ריצה את עונשו כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל, בהתאם ובכפוף לכל דין.

"שימוש במינוח זה בהקשר ההתבטאות הנוראה והמזוויעה של הנתבע, מלמד על כוונה יתרה לפגוע בתובע ולבטח על חוסר תום לב בבואו "לשפוט" באופן פסול ונקלה את "מעשיו", כביכול, של התובע בהקשר של אסון מירון.

כמו כן, אדם סביר הקורא את המילים, עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בעניין אסון מירון", נכתב בתביעה, "התובע מבקש להדגיש, כי הפושע המקראי נקרא "איש דמים", ולהורג חפים מפשע יש "דם על הידיים". היה זה ישעיהו הנביא אשר קבע – "ידיכם דמים מלאו" וגם "כפיכם נגאלו בדם ואצבעותיכם בעון". "ידינו לא שפכו את הדם הזה" אמרו הזקנים בספר דברים, בפרשת עגלה ערופה. כיום שגור הביטוי "דם על הידיים" כאשר דנים בשחרור מחבלים בעסקאות חילופי שבויים, וזאת על מנת לתאר את המחבלים הקשים והנוראים ביותר, אלה שיש להם "דם על הידיים" בשל כך שרצחו והרגו אזרחים ישראליים".
על כן, במילותיו של כספית – "דרעי עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו", על פי התביעה, הוא הוציא דיבה רעה וקשה על התובע וביקש לפגוע בו באופן ברור, בכך שהדביק לו פשע גדול שאין מילים לתארו.

"לא רק שהנתבע הלבין את פניו של התובע, אלא הוא גם "שפט" אותו. שכן בחודשים האחרונים דנה בעניין ועדת חקירה ממלכתית ששומעת עדים מעדים שונים והיא אמורה להכריע בדבר אחריותו של אדם זה אחר לאסון. במילותיו אלה, התערב הנתבע בגסות בהליך משפטי תלוי ועומד, מתוך כוונה ברורה להשפיע שלא כדין על ועדת החקירה", נכתב בתביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות