על סדר היום

כשראש העיר משתולל כנראה שעשית משהו טוב

עיתונאי מקור ראשון יאיר קראוס

לא רק לראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. העיר שלו, שפעם היתה מודל לדו קיום, הפכה אחרי מבצע שומר חומות והפרעות, כמו ערים מעורבות אחרות, למקום שישראלים רבים מעדיפים לא לבקר בו.

את התסכול על המצב בחר לנקרי להוציא על מטרה מעט מוזרה – העיתונאי היחידי שלא עובד במקומון בעיר שחי בעכו ומדווח ל"מקור ראשון" על המצב המורכב וגם על אירועים לא נעימים שקורים בעיר ושלנקרי היה מאוד שמח אם לא היו מתפרסמים.

לנקרי השתלח בקראוס במלים קשות בראיון וידאו למקומון עכונט, קבע כי יש פה ״כתב שלא מבין את המקצוע שלו, לוקח רכילות והופך אותה ללאומנות״, ואף הוסיף כי הוא מצטער שיש אדם כזה בעיר עכו. "לא סתם אומרים מהרסיך וחרביך ממך יצאו", התפייט לנקרי, "אני חושב שזו תעודת עניות לכתב כזה. אין לזה מקום פה".

כשפנינו לדוברות של עיריית עכו כדי לקבל תגובה לגבי רמת השיח של ראש העיר והאמירות הפוגעניות כלפי קראוס, לא קיבלנו תגובה עניינית מעבר ל"מי אמר לך שהדברים נאמרו עליו?"

מהצד השני, כרגיל חגיגה. מעבר לתעודת היושר המידית שמקבל מישהו כמו קראוס ברגע שראש עיר מתקיף אותו בבוטות מבלי לציין מקרה שבו טעה או הטעה, גם הקולגות התגייסו.

חגי סגל, עורך מקור ראשון, נתן מיד גיבוי מלא לכתב שלו.

יניר קוזין, ראש התחום הפוליטי בגל"צ, נתן גן הוא אבחנה.

קראוס: לא עובד בשביל שמעון לנקרי

גם ארגון העיתונאים נרתם מיד, והיו"ר נורית קנטי שלחה מכתב ללנקרי, ובו דרישה כי יחדול מההתנהלות הנוכחית שלו כלפי קראוס.

פנייתי הדחופה אליך היא בהתייחס להתבטאויותיך הפסולות נגד העיתונאי יאיר קראוס, תוך כדי שאתה מהלך עליו אימים ברבים, מוציא את דיבתו, הכל במה שנראה כמו ניסיון מכוון לפגוע בו ולהצר את צעדיו כעיתונאי תוך פגיעה בחופש העיתונות", נכתב במכתב, "בהתאם למידע שהובא לידיעתנו אין מדובר במקרה חריג או פליטת פה אלא כחלק מהתנהלותך המכוונת כלפי העיתונאי. אם לא די באמור על דרך של אלימות מילולית, הובא לידיעתנו כי גם נקטת באלימות פיזית כלפי העיתונאי כאשר דחפת אותו במסגרת אירוע ציבורי בעת מילוי תפקידו כעיתונאי..

יאיר קראוס מסר בתגובה: "תפקידי הוא לדווח ללא משוא פנים וללא מורא. לעשות את המוטל עליי ולהביא לסדר היום אירועים שאחרים מנסים לטאטא, להשתיק ולמחוק כלא היו. ולפעמים למאמצי ההשתקה האלו יש מחיר.

"מחודש מאי הכל השתנה. המדינה, העיר, כבישי מרכז העיר וסמטאות העיר העתיקה. כולם מספרים סיפור של צונאמי לאומני שהובילו מיעוט של מאות פורעים שמוסתרים כעת בשכבת מייק אפ עבה.

"מאז, אני מדווח על עשרות אירועים לאומניים כשנשים, ילדים וגברים מותקפים באלימות בשל העובדה שהם יהודים. זה מפריע לשמעון לנקרי שכבר שבועות שולח שליחים לאיים ולהזהיר אותי שאחדל מלעסוק באירועים האנטישמיים בעיר.

"אני לא עובד בשביל שמעון לנקרי ולא צריך להישמע לדבריו. אני עובד למען התושבים ובדרישה להשיב להם את הביטחון. יהודים וערבים כאחד. מה-10 במאי ועד היום אני מדווח ומתעד כדי שאלעד, מור ומרדכי שחייהם השתנו ונהרסו לבלתי שוב, יהיו האחרונים״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות