על סדר היום

משרד התקשורת: לא נספיק ליישם את הרפורמה תוך שנה

עתיד גלצ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית שר התקשורת יועז הנדל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום את הצעת הממשלה להאריך את המצב הקיים באשר לתשלום על הפצת שידורי ערוצים באינטרנט, בהתאם למה שאישרה הוועדה בחוק ההסדרים לשנים 2017-2018.

במהלך הדיון הסבירה היועצת המשפטית בפועל של משרד התקשורת, עו"ד ברוריה מנדלסון, כי הארכת המצב הקיים דרושה מאחר והמשרד עובד בימים אלה על רפורמה גדולה ומקיפה, בהמשך למסקנות הוועדה בראשה עמד ח"כ לשעבר רועי פולקמן. היו"ר ביטון ביקש לדעת האם שנה תספיק למשרד לסיים את העבודה על הרפורמה, ומנדלסון השיבה כי היא בספק וכי לוז של שנה הוא מאתגר מאוד. היו"ר ביטון מתח ביקורת קשה על כך שהבקשה להאריך את המצב הקיים בשנה הגיע לוועדה רגע לפני פקיעת התוקף של ההוראה. הוא דרש כי להבא יגיעו בקשות כאלה שלושה חודשים מראש, על מנת שהוועדה תוכל לדון בהן בכבד ראש.

נציגת משרד התקשורת, עו"ד עליסה כדורי, הסבירה כי חוק הפצת שידורים כולל הסדר לפיו הערוצים המסחריים רשת וקשת, וכן התאגיד וערוץ הכנסת, המופצים על גבי עידן פלוס, יופצו בחינם לפלטפורמות המספקות תוכן באמצעות האינטרנט. עם זאת, נקבעה הוראת שעה לחמש שנים, שצפויה הייתה לפקוע בסוף השנה, לפיה אם היו הסדרי תשלום קודמים בין הערוצים לפלטפורמות (כמו סלקום ופרטנר) אז הם יישארו בתוקף לפי התנאים המטיבים ביותר שניתנו לספק תוכן אחר.

את ההסדרה הזו ביקש משרד התקשורת להאריך בשנה, עד ליישום רפורמה כוללת בשוק שהשידורים בהתאם להמלצות ועדת פולקמן. לנוכח ההערכות כי שנה לא תספיק, במהלך הדיון היום עלתה הצעה לאפשר לשר התקשורת הארכה, בצו באישור ועדת הכלכלה, לתקופות נוספות שלא יעלו על שנה.

עו"ד נגה רובינשטיין, שייצגה את הערוצים המסחריים רשת וקשת, אמרה כי הערוצים היו ב-2017 כלי משחק בידי הממשלה כדי לקדם תחרות של פרטנר וסלקום בהוט ויס. לדבריה, הממשלה רצתה לסייע למתחרים החדשים לקבל את הערוצים המסחריים הפופולריים, אך עוד לפני שהצעת החוק התקבלה הפלטפורמות הגיעו להסכמות עם הערוצים והממשלה בחרה לא להתערב מתוך הנחה שאולי תהייה רפורמה במהלך חמש השנים הללו. לדבריה, התקופה חלפה אבל תוך שנה לא תהייה רפורמה והשוק צריך ודאות, ולכן לא נכון לאפשר הארכה לתקופות קצרות אלא לאפשר הארכה של שנה ואפשרות לשר להאריך את המצב הקיים בשנה נוספת.

ח"כ שלמה קרעי התנגד להארכה, ואמר כי היום הפלטפורמות משלמות לערוצים ואם ההסדרה תפקע ספק התוכן יוכל לקבל את הערוצים בחינם. היו"ר ביטון הזכיר כי מדובר בהסדרה מימי הממשלה הקודמת וכי הדבר צריך להיות מלווה בהסדרה כוללת. ח"כ קרעי התנגד למתן סמכות לשר לאפשר הארכה נוספת, והכריז על כך כנושא חדש.

בעקבות זאת החליט היו"ר ביטון שלא לדון באפשרות להסמיך את השר לאשר הארכה נוספת, שכן טענתו של ח"כ קרעי הייתה מחייבת להפסיק את הדיון ולהעביר את הנושא להכרעת ועדת הכנסת. עם זאת, ח"כ קרעי ביקש להציג הסתייגויות נוספות להצעת החוק, אולם הסתייגויותיו נדחו.

הוועדה דחתה גם את ההסתייגויות שהגיש ח"כ אורי מקלב וההצעה, כאמור, אושרה כפי שהוצגה בתחילה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות