על סדר היום

"תעשיית הקולנוע והטלוויזיה מרעיבה ומעבידה בפרך את העובדים"

צלם טלוויזיה. עובדים שעות מטורפות ובלי תנאים

אתמול נערך בוועדת העבודה והרווחה בכנסת דיון נוסף על כלכלת הפלטפורמות, על רקע החשדות להעלמות המס המפלצתיות של ליאור סויסה, בעליה של חברת קבלן שסיפקה במשך שנתיים שליחים לוולט.

גם תחום המדיה והיצירה לא נפקד מדיון על עובדים מנוצלים, ומנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, איתמר אביטן, הציג את הצד שלהם בבעיה.

"ממרומי 30 שנה בארגון של אנשים שמחייבים אותם להוציא חשבוניות, אני יכול לספר על שחקנים שהגיעו לפת לחם, אנשים בתעשייה שהתגרשו פעם שלישית ורביעית", אמר, "מעסיקים את האנשים האלה 17 שעות ביום ומוציאים להם את המיץ. המטר היא אחת: ניצול ועקיפת חוקי העבודה. התאורן, המאפר והשליח: כולם עובדים".

סגן השר אביר קארה קטע את דבריו של אביטן וצעק: "שלא יעבדו בזה אם הם לא רוצים"., אבל אביטן לא נותר חייב.

"אתה תומך בעבדות מודרנית", קרא לעברו, "תעשיית הקולנוע והטלוויזיה מרעיבה ומעבידה בפרך את העובדים. התעשייה הזו עוקפת את חוקי המגן שהכנסת חוקקה, ומעסיקה 17 שעות ביום צלם, תאורן או מאפרת. גומרים להם את החיים ואת הנשמה. העבודה בחשבונית היא טריק למעסיק להעביד אותם בתנאי עבדות. לא מאפשרים להם שום דרך אחרת לעבוד".

עוד ציין אביטן כי "צריך לייצר דרך ביניים בין עובד לעצמאי, מה שיאפשר לעשרות אלפי אנשים להתפרנס בכבוד ובהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות