פרסום ושיווק

מי שלא בא עומו: מה עומד מאחורי הקריאייטיב של צוותא?

השלטים שעוררו סערה השלטים שעוררו סערה

בימים האחרונים חצים מופנים כלפי שלטי הפרסום שנתלו ברחבי תל אביב המזמינים את הקהל להגיע אל פסטיבל תיאטרון קצר בצוותא. "מי שלא בא עומו", "כל כך קצר שלא תרגישי" וגם "בעלך לא יספיק לבגוד בך עם הבייביסיטר וכבר זה נגמר". בפוליטיקלי קורקט של 2021 בואכה 2022 לא מעט גבות הורמו ותהוו איך יכול להיות שמשפטים כאלה אכן תלויים במרחב הציבורי.

לפטר את הקריאייטיב

מי אישר את הדבר הזה, צריך לפטר את הקריאייטיב, בחילה ועוד שלל אמירות קשות נאמרו כלפי צוותא שמנסה לעודד את הקהל להגיע אל הפסטיבל. אז מה באמת עומד מאחורי הקריאייטיב של הפסטיבל שמנוהל השנה על ידי שתי נשים, תמר קינן ונועם שכטר, שהן גם אקטיביסטיות בפורום לקידום נשים בתיאטרון?

בהנהלת הפסטיבל סיפרו לכסית שלא מעט פניות הגיעו אל משרדי צוותא. אין ספק שהם הצליחו לעורר שיח מחודש על עולם התיאטרון, אבל לא רק.

"בפסטיבל השנה יש רוב של נשים יוצרות, בימאיות, מחזאיות ושחקניות. לפסטיבל אין את היכולות לפרסם שלטי חוצות באיילון וגם לא ברחבי העיר, ולכן הוחלט השנה לנסות כיון אחר: נרתמו למשימה שלושה יוצרים צעירים ומלאי הומור שלקחו על עצמם לעשות את הפרסום הויראלי של הפסטיבל תחת דמויות פקטיביות. הקמפיין, גם הוא פיקטיבי, ומלווה בסדרת רשת אשר מתארת את השתלשלות האירועים", נמסר מהפסטיבל.

"חשוב לנו להסביר שלא הייתה כוונה לפגוע באף אחד, אלא לעורר שיח, לעורר דיון, לעשות אומנות ולשאול את השאלה – האם יש גבולות בעולם הפרסום? ובעולם האומנות? השלטים – אשר נתלו בתל אביב לדקות ספורות על ידי יוצרי הסרטון, הועלו על ידם לרשת ונועדו לעורר שיח על פרסום, על גבולות ועל הומור. זו בדיחה על עצמנו, על דלות התקציב שיש לתיאטרון העצמאי בארץ ונסיון שלנו להביא קהל חדש וצעיר לתיאטרון, לגרום להם להתחבר למדיה הזו הכל כך ייחודית. כמה חשוב להניח לרגע את המסכים ולבוא לצוותא, לצפות בפסטיבל תיאטרון קצר שהשנה חושף יותר מ20 מחזות מקוריים וחדשים לאוויר העולם ומקדם סטודנטים ויוצרות צעירות מכל הקשת המגדרית.
בעמוד הפייסבוק של צוותא ניתן לראות את הסרטונים של היוצרים.יות ולהתרשם מכוחה של היצירה ושל האומנות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות