על סדר היום

בעקבות ההחלטה: שר התקשורת דורש שקיפות ממועצת הרשות השנייה

שר התקשורת, יועז הנדל שר התקשורת, יועז הנדל

בעקבות ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי האחרון על קיצור מהדורות החדשות של חדשות 12 ו-13, שר התקשורת, יועז הנדל, דורש ממועצת הרשות השנייה ומהמועצה לכבלים ולוויין, לחשוף את לוחות הזמנים של המועצות, סדר היום, פרוטוקולים ודוחות.

"החלטות מועצת הרשות השנייה בעלות משקל רב שכן יש להן השפעה ישירה על שוק השידורים ועל הציבור", כתב השר במכתב שנשלח הבוקר (א') "לדיוני המועצה והחלטותיה יש חשיבות ציבורית גבוהה. לפיכך, כשר הממונה על ביצוע חוק זה ובעקבות תלונות שהתקבלו בנושא זה אני מוצא לנכון לבקש כי מועצת הרשות תפעל בשקיפות רבה ככל האפשר ובכלל כך; פרסום אודות הנושאים שעתידים לעלות על סדר יומה של המועצה לקראת ישיבותיה וכן פרוטוקולי הדיונים והחלטות המועצה, והכל בהתאם לכללי המינהל התקין. כמו כן, אבקש כי דו"חות הנוגעים לפעילות המועצה יפורסמו במועדם מדי שנה".

הרקע למכתב הוא כמובן הסערה שעוררה החלטת מועצת הרשות השנייה לגבי קיצור מהדורות החדשות לשעה בלבד. הנתונים שהביאו להחלטת המועצה אינם גלויים לציבור. בעוד במועצה טוענים כי ההחלטה התבססה על שיקולים מקצועיים וסקרים מיוחדים שנעשו בנושא, בחברת החדשות טוענים כי הסקרים לא נמסרו להם. לאורך כל הדרך ההחלטות נעשו תוך הסתרת ״הסקרים״ שערכה המועצה והתעלמות מהנתונים ומהדרג המקצועי ברשות השנייה. נכון להיום סדרי היום של שתי המועצות האמונות על השידורים אינן מתפרסמות, כמו גם פרוטוקולים.

מועצת הרשות השנייה החליטה על קיצור מהדורת החדשות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות