מדיה

מועצת הרשות השנייה החליטה על קיצור מהדורת החדשות

האולפנים בנווה אילן האולפנים בנווה אילן

לאחר דיונים ממושכים, החליטה מועצת הרשות השנייה על קיצור מהדורות החדשות לשעה, המהלך ייכנס לתוקפו ב-1.4.22. על מנת לאפשר זמן התארגנות, החל מה-9.1.22, יתבקשו הערוצים להוריד את אורך המהדורות לשעה ורבע. ההחלטה התקבלה ברוב גורף של קולות מועצת הרשות השנייה.

יצויין, כי המועצה החליטה שהיא תמשיך את הדיונים בנושא החדשות ובמסגרתם תשמע הן את הערוצים המפוקחים והן גורמים מן הציבור. ככל שלא תתקבל החלטה אחרת, מהדורת החדשות תסתיים בשעה 21:00, החל מה-1.4.22.

המועצה קיימה דיונים ארוכים אשר במסגרתם הגיעו בכירי הערוצים המפוקחים וכן דירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות, להשמיע את טענותיהם והצעותיהם. מרבית הדירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות הביעו קושי וחלקם אף התנגדו באופן גורף לאורך המהדורה. כמו כן, שמעה המועצה גם גורמים מן הציבור ואת עמדת הנהלת הרשות השנייה.
המועצה ביצעה, בין היתר, סקרים וקבוצות מיקוד אשר שימשו ככלי עזר להבין את רחשי לב הציבור וכן שמעה את נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, מר דוד רגב, אשר דיווח בפניה על אלפי תלונות שהגיעו אליו. כל אלה העלו כי הציבור דורש את קיצור המהדורות.

יוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: "לאחר דיונים ארוכים, מועצת הרשות השנייה, קיבלה היום החלטה חשובה מאוד למען הציבור – השבת המהדורות לאורכן המקורי, עם זאת, לא התעלמה מצרכי הערוצים המפוקחים. לצערי, בשנתיים האחרונות מצב החירום הפך לשגרה במדינת ישראל, התפרצות נגיף הקורונה, סבב לחימה וארבע מערכות בחירות, הביאו אותנו להיענות לבקשתם של הערוצים המפוקחים ולהאריך באופן זמני את מהדורת החדשות. אין ספק כי הציבור אמר את דברו ובהחלט הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו, לפנות מקום לתוכן נוסף ולחזק את היצירה הישראלית. טובת הציבור היא העומדת לנגד עיינינו ואני שמחה לבשר כי הבנו את הצורך העולה מן הציבור וקיבלנו החלטה להחזיר עטרה ליושנה – המהדורה תחזור לאורכה המקורי".

גורמים בחברת החדשות: תמוה שאותה מועצה שמתעקשת לקצר את מהדורות החדשות של הערוצים המרכזיים – מעלימה עין מערוץ מורשת שבפיקוחה שהופך לערוץ חדשות ללא שום אישור המועצה. מקרי? לא ממש. אולי כי כמה שפחות חדשות ב12 ו13 יועילו לערוץ 14. הנתונים שהביאו להחלטה אינם גלויים ועד היום לא נמסר לחברת החדשות הסקר שלכאורה על בסיסו התקבלה ההחלטה. לאורך כל הדרך ההחלטות נעשו תוך הסתרת ״הסקרים״ שערכה המועצה והתעלמות מהנתונים ומהדרג המקצועי ברשות השנייה. חבל שאינטרסים פוליטיים משתלטים על שיקולים מקצועיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות