כללי, על סדר היום

מנדלבליט או אנשי הארץ – מי הדליף לגיא פלג את ההקלטות?

כתב חדשות 12 גיא פלג. כצפוי, מכחיש הכל

בשני הערבים האחרונים חזר כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, להפציץ, והפעם עם הקלטות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שרגע לפני שהוא מסיים את תפקידו נכנס בכל מה שזז.

מנדלבליט נשמע בהקלטות כמו שלא נשמע מעולם. משוחרר, הן מבחינת הדיבור והן מבחינת תוכן הדברים. "ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה", הוא נשמע אומר על נתניהו בחלק הראשון ששודר בשלישי בערב. "מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה".

אמש הוא כבר דיבר על התיק נגד יו"ר שס אריה דרעי. "תיק דרעי בא אלי כתיק שחיתות מאוד חמור, חקירה של נושאים ודברים כאילו שזה נראה וואו, גדול, כן? מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון, זאת אומרת כלום", הביע את אכזבתו מהתנהלות גורמים מסוימים בתיק.

מדובר כמובן בהישג אדיר של פלג. הוא אמנם נמנע מלחשוף את המקור או את הפורום שבו נאמרו הדברים, אך ב-24 השעות האחרונות נחשף ברחבי הרשת כי מדובר בפגישה שהתקיימה עם צמרת עיתון "הארץ", במשרדי העיתון, בנוכחות כ-30 איש מצמרת העיתון. אחד מהנוכחים בפגישה ההיא אף אישר כי תוכן הדברים שנשמעים בהקלטות דומה מאוד לתכנים בשיחה שהיתה עם מנדלבליט בעיתון.

עבור הצד הימני של המפה זה הסתדר ישר עם הפוזיציה והם תקפו את מנדלבליט על כך שבשעה שהוא מנהל משפט מול רה"מ לשעבר הוא מוצא גם זמן לתדרך את מי שתדרך. אבל פגישות כאלה הן דבר רגיל ונערכות אחת לחודש או חודשיים כמעט בכל מערכת תקשורת גדולה. מיטב הפוליטיקאים מגיעים, בטח בתקופות חשובות עבורן, לשיחה סגורה עם בכירי המערכת. נתניהו, לפיד, שקד וכמעט כל פוליטיקאי בכיר עושים כמה כאלה בשנה.

מה שלא רגיל בשיחות הללו הן שתוכנן יוצא החוצה. השיחות ההמוניות הללו תמיד נשארו חסויות ותוכנן לא מוקלט. פרשנים השתמשו בדברים שנאמרו בהן כמספרים שיודע דברים, אך הציטוטים המפורשים מפי מי שאמר אותם לעולם לא יצאו. הפעם כן.

גבעת "הארץ" אינה עונה

רצינו לשאול עורך הארץ, אלוף בן, אם הוא מתכוון לעשות משהו כדי לברר מי הבן אדם שבעצם ההדלפה הפר נוהג של שנים ולמעשה השחיר את המערכת שהוא מנהל, אך תגובתו היתה שהוא אינו מתייחס לנושא. לא נורא, אולי עוד חודשיים הוא יישלח מייל לקוני שבו הוא מבשר על הפסקת עבודה של מישהו שהדליף את השיחה או מספר שלאחר בדיקה לא נמצא איש שהדליף. ואולי יעדיף להתעלם, כמו מהתלונות על ליסה פרץ.

את תגובתו של מו"ל הארץ, עמוס שוקן, לא ניתן היה להשיג עד פרסום הכתבה.

ועדיין, עם כל טמינת הראש בחול של קברניטי "הארץ" לגבי ההדלפה שיצאה מהפגישה אצלם, אסור לשכוח שבעבר נערכו מאות ואף אלפי פגישות כאלה ומעולם עיתונאי לא הדליף את תוכנה בצורה כה בוטה, כך שאסור להוציא, גם הפעם, את מנדלבליט ויועצי התקשורת שלו מרשימת החשודים.

ופלג? את הטענה כאילו הקלטות הגיעו אליו ממשרד המשפטים או ממנדלבליט עצמו כדי לעמעם את הביקורת נגדו שהשמיע ניר חפץ בחקירתו בימים האחרונים, הכחיש פלג בשיחה ב-103 FM, מה שלמעשה הפנה אצבע מאשימה כלפי הנוכחים האחרים בשיחה – בכירי מערכת הארץ. אלא שגם אנחנו לא נתקלנו בבעיות לקבל מפלג הכחשה גם לגבי השאלה האם המידע הגיע אליו מאנשי הארץ. אשרי המאמין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות