טורים אישיים

אדיר מילר: הספיישל שחוזר על עצמו כבר 15 שנה | ביקורת TV

אדיר מילר במופע האילתורים אדיר מילר במופע האילתורים

מופע האילתורים של אדיר מילר מול 8,000 איש התחיל בקטע מרגש שבו הוא מספר כמה כל החיים חיכה לרגע הזה. זכינו לראות קולאז' שמורכב מכל קטעי האילתורים שראינו כבר 8,000 פעם בספיישלים קודמים של קשת, ואז התחיל המופע המיוחל שכהרגלו כלל חיקויים, בדיחות תלושות מהמציאות ובדיחות קרש: "אתה חיים? כשתמות יהיה כתוב "פה קבור חיים", זה דיסוננס כזה. מצחיק".

אין ספק שאדיר מילר הוא קונצנזוס. הוא השלמה ארצי של הסטאנדאפ. הבעיה שבדומה לארצי הוא מזמן כבר לא משקיע בטקסטים. בערך 15 שנה כבר לא.

אני לא יודעת מתי הוא התחתן, אבל משם הסטנדאפ שלו הפך לדבר הכי סטריאוטיפי שאפשר לראות על היום המסך. המערכון שהכי מייצג את התופעה הזו שנקראת "המופע של אדיר מילר", הוא זה שמוקדש לכמה זמן לוקח לאשתו להתארגן ליציאה ואיך הוא מפחד לזרז אותה: "אני דופק זירוז נסוג, מזרז ובורח, כדי לא להעיר את הנמר". מצטערת לצאת לא קלילה וזורמת, אבל לומר שלאישה לוקח יותר זמן להתארגן זה כמעט כמו להגיד שהתפקיד של האישה הוא לנקות את הבית. והופס, לא סיימתי לכתוב את המשפט הזה ומגיע הפאנץ' הבא.

"אשתי היא גאונה, היא באמת אישה חכמה" למה? "כי היא פיתחה עם השנים טריק שגורם לי להצטער על הרגע שזירזתי. היא מתחילה לתת לי משימות בבית. "נו אולי עד שאני מתארגנת, תהיה מועיל, תעשה כמה דברים. שים את הכוסות בכיור, תלה את המגבות, סדר את העיתונים, תעביר פה סמרטוט. כמו מטומטם אני זרזתי ואני מסדר את הבית". כי גברים לא מנקים, הם רק מביאים כסף הביתה כדי שהאישה תתפנק, תתעכב בהתארגנות, אבל בין לבין גם תעביר איזה סמרטוט, כי העונש של מילר על הזירוז היה שיסדר את הבית, שזה בכלל לא התפקיד שלו כאמור – איזה פראייר. והקהל שואג.

עם הצלחה קשה להתווכח, אבל איך יכול להיות שכבר כמעט שני עשורים מילר צוחק בדיוק על אותם הנושאים? סטנדאפיסט טוב הוא כזה שמשתכלל עם השנים. הומור הוא לא דבר סטטי, ואף פעם לא חסר על מה לצחוק, בטח בתקופה שלנו.

אחרי שהמערכון הראשון על הקורונה לא צלח כי הוא היה תלוש מהמציאות ומוקצן ("רציתי בדיקה סרולוגית אז האחות הפסיכופתית דקרה לי את האצבע והיא התחילה למצוץ לי אותה כי לא יוצא דם. אמרתי לה, יש לי גם בדיקת שתן"), ההיילייט הגיע 6 דקות לפני סיום, כשמילר פנה לאישה בהריון וגילה שהיא גננת, מה שהביא למערכון על אלימות בגני ילדים – הדבר היחיד הרלוונטי שהיה ב-40 דקות הסטנדאפ ששודרו אתמול בקשת 12. אבל אז חזר מילר לנושא האהוב עליו במיוחד – נשים, גברים ומה שביניהם.

הגננת שבהריון ישבה כאמור עם בעלה, מה שגרם למילר לפצוח במונולוג על מה מחכה לבעל אחרי הלידה, אבל לא מבחינת הקושי עם הילד: "פתאום אשתך היפה נהיית ויקי קבלן בניין. הגוף משתנה והחזה גדל וזה נראה מגניב בהתחלה, אבל פתאום אתה קולט, לא נעים סליחה, אבל הפטמות גדלו בממדים לא הגיוניים. וזה נהיה כהה כאילו האקונה מטטה בבית, אתה לא מבין מה קורה." ואז הוא עושה חיקוי של קוף שזו כביכול אשתו שבהריון "היי מאמי מה קורה הכל בסדר?" והוא עונה לה "לא תסתכלי בראי, תראי איך את נראית, מה זה…לא התחתנתי עם זה".

משערת לעצמי שאשתו של מילר מרוצה מההומור הזה כי זו לא בדיחה חדשה בארסנל שלו אז כנראה שלא הוטל שם איזה וטו, אבל כמי שלא נשואה לו ולא חייבת לפרגן ולהעריץ אומר כך – זה הומור אידיוטי ומבזה וכשהוא בא מפיו של האיש שמרוויח סכומים נאים מאוד על חשבון המקצוע שמאפשר לו לפלוט את השטויות האלה מהפה, אני נשארת רק עם תחושה שהקהל מטומטם ולכן הקהל גם משלם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות