אנשים

המושכים בחוטים, פרק 1: שרון בן דוד | פודקאסט

שרון בן דוד, שעד לפני שבועיים הייתה דוברת חדשות 13 של רשת, קפצה לשיחה עם מולי ארי על איך הכל התחיל, על הצורך בדיברור ערוץ טלוויזיה וההתמודדות עם פיטורים של טלנטים בכירים (ברק רביד) או עזיבה מפתיעה של מנכ"ל (ישראל טויטו); וגם: על הקמת כאן 11 כשבשיאו הפקת האירווזיון בארץ, כאשר היא שימשה כדוברת וראש מערך התקשורת.

בן דוד, בת 49 ילידת שנקין, תל אביב. את דרכה בתחום הדוברות ויחסי הציבור התחילה בשנות ה-20 לחייה, כאשר נתקלה במודעה בעיתון שחיפשה מנהלת פרסום ויחסי ציבור לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות: "שם הבנתי שזו השפה שלי".

אבל את התהליך המשמעותי בעולם התקשורת התחילה עם הקמת תאגיד השידור כאן 11, כאשר האתגר המרכזי שעמד למולה הוא כיצד בכלל לגרום לצופים ללחוץ 11 בשלט. בהמשך, התאגיד הפיק את האירווזיון, כשבן דוד אחראית על מערך התקשורת כדוברת, מה שהיא מחשיבה עד היום לשיא המקצועי של חייה. את התהליך התחילה בן דוד עם עוד שני אנשים בלבד: זיוית דוידוביץ' ויובל כהן ורק בהמשך הצטרף צוות משמעותי.

לחדשות 13 הגיעה לפני כשנתיים. יש שיאמרו בתקופה הכי מאתגרת של הערוץ, כאשר נאלצה להתמודדות עם מגיפה עולמית ובמקביל פיטורים משמעותיים בחברה, החל מכתבים בכירים בראשם ברק רביד, שהווה בסיס איתן של החברה. ובהמשך ההתפטרות הסנסציונית של המנכ"ל ישראל טויטו: "כל הזמן הרגשתי שיש מעלי יריות ואני רק מוודאה שאין פצועים. כזה משבר לא היה לי".

ולבסוף: מה הטיפ של בן דוד למי שרוצה להיכנס לעולם יחסי הציבור והדוברות בתקשורת?

להאזנה בספוטיפי

מגיש: מולי ארי
עורכת הפודקאסט: מילה סביטלמן

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות