על סדר היום

חפץ: נתניהו שלח אותי למנות את ברדוגו, סג"ל ואלקבץ בכלי התקשורת

ניר חפץ ניר חפץ

הבוקר (ג') נמשכת החקירה הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ, על ידי עו"ד בעז בן-צור, המייצג את נתניהו המואשם בקבלת שוחד בתיק 4000. לאחר שנשאל חפץ על המגעים שניהל עם המשטרה להפוך לעד מדינה, עובר בן-צור לנושא הרגולציה ומבקש מחפץ לאשר כי נתניהו לא שוחח איתו על הנושא.

"מאמצע 2014 מעולם לא שוחח איתי על ענייני קבוצת רגולציה של קבוצת בזק", אמר חפץ.

בן-צור: "וממילא הוא לא העביר לאלוביץ בענייני רגולציה".

חפץ: "נאדה, הייתי שותף אצלו בבית להיוועצויות גם בנושאים רגולטורים, אבל מסר להעביר הוא לא נתן לי מעולם, לאיש. עניינים של ערוץ 20, הייתי שותף בשיחות היוועצות אבל לא קיבלתי משימה להעביר מסר רגולטורית".

בן-צור: "אתה מסביר שאתה לא נמצא אצלו במגירה הרגולטורית, וכל האינטרקציה שלך עם אלוביץ וישועה אלא בענייני סיקור".

חפץ: "נכון, אבל אנחנו מדברים על בזק-וואלה-אלוביץ, נושאים תקשורתיים אחרים הוא כן שלח אותי".

מינויים בתקשורת בשליחות נתניהו

חפץ הדגיש כי אחד היוצאים מהכלל זה מינויים בתקשורת. "(נתניהו) חושב שיש הטיה לא הוגנת בתקשורת נגד הימין וביתר שאת נגדו ונגד משפחתו, וזו תובנה אמיתית שלו", אמר חפץ והוסיף: "לעתים חשבתי שהתפיסה שלו מוגזמת אבל בבסיס הוא צודק. הוא שלח אותי למנות אנשי תקשורת ימנים בכלי תקשורת, למשל את ברדוגו ואת אראל סג"ל שלח אותי נתניהו למנות לפריים טיים בגלי צה"ל, אלעד טנא ושמעון אלקבץ בתאגיד כאן".

על המעבר של שר התקשורת בזמנו, גלעד ארדן, אל משרד הפנים וכניסתו של נתניהו למשרד התקשורת בנובמבר 2014 אמר חפץ כי: "שרה ויאיר לא הסכימו שאף אחד אחר יהיה שר התקשורת חוץ מבנימין נתניהו, ההתנגדות היתה בכאלו דציבלים שלא היתה לו ברירה אלא לקחת את זה על עצמו".

חפץ מאשר לבן-צור כי עצם הכניסה לתפקיד שר התקשורת אינה קשורה לאלוביץ' או לשיקולים רגולטורים: "שום כלום, זירו זה אני אומר מידיעה, השיקולים שלו הם שיקולים שגם לא בעקיפין לא קשורים לאלוביץ. אני שותף לדיונים על השיקולים האלו. זה בכלל לא אישיו, לא בזק, לא וואלה, לא כלום. התפיסה הייתה ששרי תקשורת אחרים יהפכו לחיות מחמד של כלי התקשורת, ורק לנתניהו היתה את עוצמה לעמוד מול הלחצים – זה שיקול שמעלים בני משפחת נתניהו והוא מסכים עם זה וזו גם העמדה שלו".

הדור שלא ידע את יצחק מירלרשווילי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות