על סדר היום

ארי שמאי עישן באולפן ונקרא לשיחת בירור

ארי שמאי בשידור חי ארי שמאי בשידור חי

ערוץ 14 שנמצא כעת בימי הרצה אינו חף מתקלות. למעשה, קהילת המצייצים עוקבת באדיקות בימים האחרונים אחר התקלות הטכניות, אך אתמול בערב מה שראו הצופים על המסך לא היה תקלה טכנית, אלא עישון סיגריה אלקטרונית בזמן שידור התוכנית "הפטריוטים".

כעשר דקות לתוך השידור נראה יושב ארי שמאי, בין יתר חברי הפאנל ביניהם: ינון מגל, יותם זמרי, טל גלבוע, נועם פתחי ודרור קפאח, ונושף אל חלל האולפן את אדי הסיגריה האלקטרונית, כאשר העשן מיתמר אל על ואל עבר חברי הפאנל האחרים.

סעיף 1(ב) לחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים קובע: "לא יחזיק אדם במקום ציבורי מוצר עישון כשהוא דולק או מופעל, לפי העניין; בחוק זה, "מוצר טבק", "מוצר עישון" ו"עישון" – כהגדרתם בחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, התשמ"ג-1983". המונח "מוצרי עישון" מוגדר בחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון וכולל: מוצרי טבק, כל חומר ממקור צמחי שמיועד לעישון (קנאביס, אקליפטוס, תערובות צמחים למינהן וכו'), סיגריות אלקטרוניות. עישון של סיגריה, גם אלקטרונית, בשידור, עשוי להיות עבירה פלילית וברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחו בבדיקה.

נראה שמאז שנות ה-90, טרם כניסת תיקון החוק, לא נראה מישהו מעשן בשידור חי. ואי אפשר שלא להיזכר בימי הראשונים של ערוץ 2 ובתוכנית "אין עם מי לדבר" שם העלו חברי הפאנל הרבה עשן.

יאיר גרבוז בימים הראשונים של ערוץ 2 | צילום מסך
יאיר גרבוז בימים הראשונים של ערוץ 2 | צילום מסך

"הערוץ רואה בחומרה את התנהגותו של מר שמאי. הערוץ מקפיד על קיום הוראות החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון", נמסר מערוץ 14 שלא חיכו לסיום הבדיקה של הרשות השנייה והזמינו את שמאי לשיחת בירור.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות