על סדר היום

"התקשרתי לנמרודי – הוא נפנף אותי, לא התייחס"

עופר נמרודי, מו"ל מעריב לשעבר

ארגון העיתונאים יצא בקמפיין מימון המונים למען העיתונאי לשעבר אבי אשכנזי, שהפסידו לאחרונה במשפט דיבה על כתבות שהתפרסמו לפני 11 שנים בעיתון מעריב. אשכנזי ויוני הללי נדרשים לשלם 25 אלף שקל, לא כולל שכר טרחת עורכי דין, לעבריין גור פינקלשטיין. הללי נדרש לשלם את 5,000 שקלים מהסכום הכולל אף שבפועל הוכח בבית המשפט כי לא היה לו כל קשר לכתבות ושמו הוכנס אל אחת מהן בשוגג.

הכתבות עסקו בעבריין גור פינקלשטיין, עורך-דין לשעבר אשר ישב בכלא בעקבות הרשעה בשורה של עבירות קשות, וייחסו לו מעורבות בתוכנית לרציחת איש דת מוסלמי ופיצוץ מסגד חסן בק בתל-אביב. אלא שבפועל לא פינקלשטיין עמד מאחורי הרעיונות האלו, אלא הצוות שגייס לטובת ביצוע עבירות אחרות.

כמו במקרים רבים בעיתונות, והתביעה מוגשים גם מול כלי תקשורת, אלא שמעריב של 2010, שהיה בבעלותו של עופר נמרודי, כבר אינו קיים. מכיוון שפינקלשטיין בחר להגיש את התביעה רק ביום האחרון לפני שעברו 7 שנים ממועד הפרסום, ושלאחריו לא ניתן לתבוע, לא היה מי שיעמוד מאחורי השניים.

עם מתן פסק הדין ניסה אשכנזי ליצור קשר עם המו"ל לשעבר, שחייב לו בלי שום קשר למעלה ממאה אלף שקלים עבור כספים שלא שולמו לקרנות שלו, וביקש עזרה.

"התקשרתי אל נמרודי שלחתי לו הודעות, אבל הוא נפנף אותי, אפילו לא התייחס", הוא מספר, "מאז שעיתון מעריב נסגר הופקרנו לנפשנו ונאלצנו להתמודד לבד ולשלם סכומי כסף שונים״. אומר אשכנזי.

ארגון העיתונאים קורא לקולגות לתמוך באשכנזי: ״לא יעלה על הדעת שעיתונאים ימצאו עצמם חשופים לתביעות מסוג זה. עיתונאים הפועלים במערכת זכאים להגנה מלאה על כל פעולה שנעשית בתום לב במסגרת עבודתם״, נכתב  בדף הקמפיין. ״ארגון העיתונאים קורא לכם לתת יד ולתמוך בתקווה כי יהיה זה המקרה האחרון בו עיתונאים מופקרים ע"י מעסיקם לשעבר. מטרתנו היא לגייס 25 אלף ש"ח ולהשיב את מלוא ההוצאות אותם נאלצו לספוג במקרה זה".

לעמוד הקמפיין ולתרומה >>>

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות