על סדר היום

דוקאביב נגב 2021: הערב זה מתחיל

הערב (א') ייפתח פסטיבל דוקאביב נגב 2021 עם יומיים של הקרנות מיוחדות של סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם בירוחם, מצפה רמון וערד.

ערב הפתיחה יוקדש לפרויקט מראות 6# – הקרנת בכורה של ארבעה סרטים קצרים שנולדו בסדנה ליוצרים מקומיים, המתקיימת בירוחם זו השנה השישית. זהו פרויקט של עמותת דוקאביב בשיתוף קרן קולנוע מדרום ביוזמת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומרכז תרבות מצפה רמון, מתנ"ס ירוחם, משרד התרבות והספורט והמועצה הישראלית לקולנוע. בין הסרטים שיוקרנו: רחמה – בתי מתקשה להשלים עם הזדקנות סבתה ומנסה לחוות איתה עוד כמה רגעים יפים; בגדים בנגב – חנות היד השנייה של אילנה מהווה מקום מפגש וחסד לאוכלוסיות המגוונות בירוחם; מצפן משלו – משה לנזמן, שעלה מארה"ב ונטמע בירוחם, הקים כמעט לבדו את המערך הפסיכולוגי בעיר; ירדנה בעלי חיים – עם אהבה לחיות שירשה מאביה ומסירות יוצאת דופן, ירדנה ידועה במצפה רמון כמלאכית של בעלי החיים, בהנחיית הבמאי ניר דבורצ'ין.

עוד סרטים שיוקרנו בפסטיבל הם הברכה של יאמנה – יאמנה היא צדיקה מחוללת ניסים בת 82 משדרות. הסרט משרטט את דמותה הנדירה ואת הטקסים היחודיים שלה, את התרבות המזרחית שהיא משמרת בדרכה ואת המסע שלה להורשת כוחה המיסטי, העובר מדור לדור, לאחת מבנותיה; מחברות שחורות – ויויאן – כשקורא בקלפים, ברבר מרוקאי, מנבא את מות אחותו, אח יוצא למסע לשכתוב ההווה והעתיד בניסיון להצילה. הזמן האבוד שבו הם חיים/חיו מצולם ביומני וידיאו. דרך הקולנוע הם מהגרים מעיר לעיר, ממזרח למערב, מהעלילתי לדוקומנטרי ומהמוות אל החיים, בניסיון לשנות את הנבואה. אבל את הנבואה אין לשנות, בקולנוע כמו בחיים; אגדת חורבן – אפוס קולנועי המורכב מלמעלה מ-1,500 ציורים על סיפור המרד היהודי באימפריה הרומית, שהידרדר למלחמת אחים והוביל לחורבן בית המקדש השני. משוחק בקולותיהם של שולי רנד, זאב רווח, מוני מושונוב, עמוס תמם, יעל אבקסיס ויגאל נאור.

עוד יוקרנו הסרט שפתח את פסטיבל דוקאביב בקיץ האחרון בתל אביב המלכה שושנה סיפור תהילתה ובדידותה של שושנה דמארי וכן הסרט ענת גוב, על החיים ועל המוות, שהיתה מהמחזאיות המשפיעות של עולם התאטרון, ברגעים האחרונים בהם היא מתכוננת למותה ומבקשת מאריק קנלר, סוכן אמנים, לדאוג לעיזבון שלה.

אחרי הקורונה: פסטיבל דוקאביב 2021 – התחלנו

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות