על סדר היום

קודם כל אמת: המהלך הפרסומי החדש של ynet

נוני מוזס, בפתחיחת המשפט שלו ושל רה"מ נתניהו נוני מוזס, בפתחיחת המשפט שלו ושל רה"מ נתניהו

על רקע "משפט המו"לים" שמתנהל בימים אלה ועל רקע הצמצומים במערכות ידיעות אחרונות בשנתיים האחרונות, מאז משבר הקורונה, החליטו בקבוצת ידיעות אחרונות לצאת בקמפיין פרסום טלוויזיוני עבור אתר ynet, על מנת לחזק את המותג שנמצא בתחרות צמודה מול אתר החדשות N12.

בגלובס פורסם כי הטיפול בקמפיין של ynet ושל ynet+ הופקד בידי משרד הפרסום מנצ' (יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר), כאשר המסר העיקרי של הקמפיין יהיה המלחמה בפייק ניוז ודיווח אמיתי, תחת הכותרת "קודם כל אמת".

לא ניתן להתעלם מהעובדה כי תזמון הקמפיין החדש מתהווה בדיוק בימים בהם מערכת היחסים בין עורכי ידיעות אחרונות ומו"ל הקבוצה, נוני מוזס, נבחנת בבית הדין. ניר חפץ, מי שהיה העורך הראשי ברשת המקומונים של הקבוצה ובהמשך במוסף "7 ימים" ומשם עבר אל לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מתאר בימים האחרונים על דוכן העדים את מערכת היחסים בין עיתונאי – מו"ל – פוליטיקאי.

"שאלת אותי קודם מה בעצם התפקיד של מוזס ב'ידיעות אחרונות'. זה לא עניין פורמלי, מר מוזס בעצם נולד בעיתון הזה, הוא לא רק בעל השליטה", אמר חפץ בתחילת השבוע על דוכן העדים. "הוא שזור בו, ולכן ברור לחלוטין שאני לא אעשה איזו הפתעה לנושא שברור לי שיכול להיות רגיש בלי ליידע אותו".

כשנשאל חפץ על מידת הדומיננטיות של מוזס בעיתון השיב חפץ כי: "העיתון הוא ממש בשר ומבשרו ולהפך. העיתון זה הוא. זה הרבה מעבר לעסק כלכלי עבורו, זה מפעל חייו, זה חלק מהזהות שלו והאישיות שלו. 'מוזס' ו'ידיעות אחרונות' זה כמעט אותה מילה".

כשנשאל חפץ לגבי משפט שאמר בחדר החקירות במשטרה "אין שום דבר שקורה בעיתון באותה תקופה, וגם בשנים שלאחר מכן, בלי שנוני רוצה", אישר חפץ את הציטוט והוסיף כי "הוא לא יושב ומשכתב את החומרים ומסתכל במחשב, אין לו מחשב בחדר, אבל העיתון מתנהל על-פי דרכו, חד-משמעית".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות