על סדר היום

דניאל סיריוטי הוא עיתונאי "ישראל היום" שנחקר בחשד לסחיטה

דניאל סיריוטי, העיתונאי שנחקר בחשד לניסיון סחיטה

ב-24 השעות האחרונות הרשת גועשת סביב הסיפור שנחשף אמש בתכנית "הצינור" ברשת 13, ועל פיו עיתונאי "ישראל היום" ניסה לסחוט באיומים מכר שלו, יריב חן, בכך שבדה סיפור כי יש נגדו חקירה על עבירות מין בילידיו, ושביכולתו להשתיק את הסיפור ולהביא לסגירת התיק תמורת תשלום של עשרות אלפי שקלים.

ל"כסית" נודע כי העיתונאי, ששמו ייחשף הערב בכל מקרה, הוא דניאל סיריוטי, ראש הדסק לענייני ערבים וכתב אזורי בחיפה ובגליל בחינמון של משפחת אדלסון.

על פי מה שנחשף עד כה על ידי מגיש התכנית גיא לרר והתחקירן שמאחורי הסיפור, אמיר שואן, סיריוטי פנה אל המכר וסיפר לו כי נתקל בחקירה בחשד לפשעי מין שביצע נגד ילדיו. באותה נשימה הוסיף כי בזכות קשריו הוא יכול לדאוג שהדבר לא יפורסם וכך להביא למעשה לסגירת התיק. בתמורה דרש תשלום של 20 אלף שקלים.

כדי לשכנע את המכר לשתף עמו פעולה, סיפר לו סיריוטי כי כבר עזר לאנשים אחרים במצבו, אך כנראה שזה לא עבד כי המכר פנה למשטרה כדי לברר האם ובמה הוא חשוד, ולאחר שהבין כי אין שום דבר ונפתחה חקירה על ניסיון סחיטה, הוא פנה גם אל תוכנית הצינור.

סיריוטי נחקר במשטרה כבר בקיץ השנה בעקבות האירוע. התיק כבר הועבר להכרעת הפרקליטות, אך כתב אישום עדיין לא הוגש.

הותקף ואושפז באמצע הלילה

רק לפני כשנתיים היה סיריוטי בכותרות בעקבות אירוע אחר – הפעם כגיבור – אחרי שהותקף באזור הקריות על ידי מיכאל מכלוף בן שושן וחבורת צעירים, ואושפז בבית החולים עם פצעי דקירה. אז הוא זכה לתמיכה מקיר לקיר, כולל אפילו ב-ynet מקבוצת ידיעות אחרונות, שדואגת במפגין להתעלם מכל דבר שקשור בחינמון ב-14 שנות קיומו. הוא התראיין על הנושא פעמים רבות ואף זומן לכנס העיתונות באילת כדי לשחזר את האירוע.

החשד היה כי סיריוטי הותקף אז על רקע היותו עיתונאי, אך עו"ד של החשוד טען בחקירה כי דווקא סיריוטי היה זה שתקף את הלקוח שלו. אגב, בן שושן הורשע בערך באותו הזמן (אוקטובר 2019) בהריגה בפרשת רציחתו של מתן אדלשטיין, אך בכל הנוגע לסיפור תקיפת סיריוטי, ככל הידוע, עדיין לא הוגש נגדו כתב אישום.

הרשעה פלילית בסמים

זו לא היתה הפעם הראשונה שבה סיריוטי, שנמנה על מקימי העיתון ועובד שם עוד מ-2007, מסתבך. ב-2013, שש שנים אחרי שהחל לעבוד בישראל היום, הוא הורשע בפלילים, בתיק שפרטיו לא נגישים כרגע לציבור. ההחלטה היחידה בתיק שכן ניתן למצוא כרגע ברשת היא הרשעתו בכתב האישום המתוקן, העובדה שנגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי והעובדה שהשופט קבע כי צריך להשמיד את הסמים שנתפסו.

ב"ישראל היום" היו בהלם כשבצינור פנו אליהם לתגובה, אבל האמירה "האירוע אינו קשור בשום צורה לישראל היום ולעבודת העיתון", שהועברה בתגובה מעלה תהיות. האיש עובד שם, ועדיף היה להודות שהם בהלם, ושיפעלו לברר את העובדות ואם הדברים נכונים אז גם לפעול. ואם זה לא מספיק, אז במקום להוציא אותו לחופשה עד שיתבררו הפרטים, סיריוטי חתום הבוקר על ידיעה.

תגובת עו"ד של סיריוטי

מטעמו של דניאל סריוטי באמצעות עורכת דינו שירלי טוביה עמית נמסר: ״הוגשה תלונה על ידי יריב חן למשטרה, מרשי נחקר פעם אחת ומסר את גרסתו והחקירה הסתיימה. לעבודתו ותפקידו של דניאל ב״ישראל היום" אין כל קשר למקרה המתואר בכתבה. וכל ניסיון לקשור את מקום עבודתו של מרשי לכך, אינו רלוונטי ומשולל מכל יסוד".

הכתבה בצינור אמש:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות