כללי

כך הפכה הודעת דוברות באתר הכנסת לבלעדית ב"ישראל היום"

איציק סבן, ישראל היום

השאלה לגבי מה היא ידיעה בלעדית מרחפת מעל התקשורת כבר שנים, בטח בעידן הנוכחי שכמעט כל המידע גלוי. לגבי השאלה מה היא אינה ידיעה בלעדית, התשובות קצת יותר פשוטות.

למשל הידיעה שפרסם היום כתב המשטרה איציק סבן בישראל היום תחת הטייטל "בלעדי", היא הכל חוץ מאשר כזאת. "רק 52% מסכימים לאיכון", קבעה הכותרת, שנשענה על סקר של המשרד לביטחון הפנים, שהתייחס ללא מעט פילוחים לגבי פתיחות הציבור לאיכוני השב"כ.

הכותרת ה"בלעדית", הבוקר בישראל היום

אלא שכל זה לא חדש. לפני שישה ימים, ב-24 בנובמבר, הגיעו נציגי המשרד לביטחון פנים לוועדת החוקה של הכנסת, והציגו שם נתונים מתוך הסקר. "למעלה ממחצית המרואיינים הסכימו לשתף מיקומם וככל שהגיל עולה, שיעורי ההסכמה עולים", סיכם פחות או יותר המדען הראשי של המשרד, דן פישמן, את הכותרת הבלעדית של סבן.

ולא רק זה. פישמן תיאר פילוחים נוספים של הסכמה לאיכון, את ההבדלים בין המגזרים השונים ועוד. סיכום הישיבה, ובו הנתונים שהוצגו בכתבה של סבן כ"בלעדיים", הועלה באופן מיידי לאתר הכנסת, והיה זמין כבר בשבוע שעבר לכל אחד. הודעה בנושא גם נשלחה לעיתונאים רבים, אך כולם חוץ מאשר אתר ניוז 1 של יואב יצחק, בחרו להתעלם מהסיפור. וגם שם, ציטטו מהודעת הדובר ולא התהדרו במשהו שאין להם.

לא ברור מה עבר בראש של עורכי ישראל היום, שבחרו כמובן לא להגיב לכתבה. אולי חשבו שאם לקחו ציטוט פומבי מלפני שבוע שקובע "למעלה ממחצית המראוינים הסכימו לשתף פעולה" והפכו אותו ל-"רק 52% מסכימים לאיכון", יש להם ידיעה בלעדית ביד, כנראה שהסטנדרט שם בנושא הוא אינו מהגבוהים, בלשון המעטה.

גם איציק סבן סירב להגיב לכתבה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות