טורים אישיים, מדיה

מה זה נוצץ מבחוץ וחמוץ מבפנים? | ביקורת TV

נתניהו במשדר ההשקה של ערוץ 14 הריאיון החגיגי עם נתניהו במשדר הפתיחה של הערוץ

אין לדעת מתי ישבור ערוץ 14 את שיא הריטינג של אתמול. הערוץ לא חבר בוועדת המדרוג ולא מפרסם את נתוניו, אבל לפחות על פי הרשתות החברתיות, כל השמאלנים התכנסו למסיבת דאחקות עולצת לכבוד שינוי האדרת של הגברת. ערוץ 14 אכן סיפק את הסחורה – הן לימניים המתלהבים (טיפנברון בוואלה בכלל התמוגג), הן לשמאלנים חמוצים שחיפשו פאלטות (היוש!) והן למבקרי טלוויזיה חמצמצים, סוג עוכר במיוחד של שמאל (נעים מאוד).

למנויי עידן+ ערוץ 14 לא סיפק את הסחורה. בשל כשל טכני כלשהו, ככל הנראה, לא הצליחו מנויי עידן לקלוט את שידורי הערוץ. גם למנויי יס הערוץ סיפק תמורה חלקית – בשל אפליה בוטה, קיפוח ושנאה לימין, או פשוט חוסר רייטינג שיצדיק וחוסר מוכנות של הערוץ להשתתף בעלות הגבוהה – שידורי עכשיו 14 מועברים שם לא באיכות HD.

אני מנוי יס בלוויין, כך שאצלי נוצרה אחדות שלמה בין צורה ותוכן – ערוץ שמרני שמגיש את התכנים שהגיש פעם, באיכות תואמת. צחוק צחוק, ועם כל הכבוד לקמפיין של שדרני הערוץ ברשתות שאומרים לכולנו לעבור מיס כי הם פויה ולא משדרים אותנו ב-HD, הייתי מציע לקברניטי הערוץ להגיע להסדרים ראויים עם הפלטפורמה: כרגע, לראות את הערוץ ביס זו חוויה קשה עד בלתי אפשרית, גם למי שאוהב ורוצה לצפות בתכניו.

שידורי ערוץ 14 בעידן+

השקות של כלי תקשורת אלקטרוניים מלוות לרוב בלא מעט פאדיחות, וערוץ עכשיו 14, שפועל מהאולפנים ששימשו את כאן 11 ואת ערוץ 9 לפניו (ואת משדר הבחירות של ערוץ 13) לא שונה מהם. כך שלפחות לשמאלנים שבאו להיות חמוצים על הדם, היה קצת סיפוק. נגיד הקול של עורך השידור שנשמע לא רק באוזניה של הקריין אלא גם אצלנו:

שגיאות טכניות זה דבר שקורה לכולם – גם מר טלוויזיה, חיים יבין, לא ישכח את השקת "מבט המחודש" בשנות התשעים, כאשר הוא היישיר מבט למצלמה, אמר "ערב טוב" והמסך החשיך לכמעט עשר שניות, שהרגישו כמו נצח. מה שבאנת חשוב מעבר לטכנולוגיה והאולפן הטרנס-גלקטי החדשני זה התוכן. ופה, חברים, אין שום חידוש. אותה קומה, אותו בלורית שיער, אותו חיתוך דיבור, מה יש כבר לומר? שהשמאל מסוכן לעם היהודי לדורותיו, כנראה.

https://twitter.com/avribloch/status/1464938409663811586

אחרי הפתיחה החגיגית בה כולם עפו על עצמם (בועז גולן: "האולפן הכי יפה בעולם") חתך ריקלין את הלקק העצמי ועבר לדון בסיבה שלשמה התכנסו כולם – איך השמאל שונא אותנו ומהנדס תודעה, השנאה לציונות וכל מה שמדיף ריח של יהדות, ואיזה דברים נוראיים. טוב, היו 20 דקות די ממלכתיות עד אז, כמה אפשר?

מתחילים בשידור. סקר בחירות, של הסוקר של החבר'ה, שלמה פילבר ודירקט פולס. חבל שלא הבהירו לקהל שתאריך היעד לבחירות הבאות הוא נובמבר 2025. גם לפי הסקר אין לנתניהו רוב להקים ממשלה, אבל הערוץ רק בשלו, כאילו אנחנו בעידן הקודם של עוד פעם בחירות כי זה לא הצליח לביבי משום מה. דווקא ברדוגו עצר שם את ההתלהבות, והזכיר שאין בחירות באופק והעובדה שמפלגות הממשלה הנוכחית צונחות בסקרים מהווה מוטיבציה מעולה לא לפרק את הממשלה.

ינון מגל, תוך שימוש בתיאור האוביקטיבי והמדוייק מדעית "הגוש האמוני", לעומת "גוש בנט-איבתיסאם", סיפר שגוש הקואליציה ירד מ-52 מנדטים הרחק ל-55 מנדטים. אין על המתמטיקה של "הקול של העם".

אחר כך התראיין נתניהו ולא חידש כלום, אבל כלום. קרא לגנץ לבוא, הבטיח להעביר תקציב, דיבר על סכנות הממשלה שלא כוללת אותו, וסיפק את הסחורה לשונאיו ולאוהביו. בין אם אלו דאחקות טופז לוקיות של "מנסור "הבוס" שולט בממשלה", או – ניחשתם נכון – אירן, אירן ועוד קצת אירן. וכמובן – כל שאר הערוצים הם ערוצי תעמולה, פרט לערוץ הזה, הנהדר.

היה גם ראיון עם ח"כ גפני, מיהדות התורה, שנערך על ידי יהודה שלזינגר (שבעולם מושלם היה מקבל תוכנית בישול) ושמעון ריקלין, שכתמיד הקפיד לחדד את הדקויות בשאלות, כמו "האם השנאה בציבור היא לא תוצאה של ההסתה של הממשלה הזו נגד הציבור החרדי?"

וידוי: מילא ערוץ ימני שנראה כמו המחזה של קבוצות הווטסאפ של רן כרמי בוזגלו. אבל באיכות שידור כל כך רעה? לא היה לי לא זמן ולא רצון לעבור ל-HOT, ובערוץ הספורט היה את המשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב. מדי פעם, במסורת שידורי ליגת האלופות בספורט, זפזפתי לעכשיו 14, והבנתי שעכשיו עוד לא הזמן.

אבל לא רק בגלל הזפזופ, כל מה אני אקח אתי מהשידור זה את הכותרות שינון מגל הצליח לקחת מהראיון של – אמרנו מכונת זמן – "ראש הממשלה":

ומי שמעוניין, מוזמן לראות את כל משדר הפתיחה כאן:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות