דיגיטל

הקשיבי בקולי: דנה קול מ"דיבור" על הקמפיין שמצמרר את הרשת

מיכל סלה ז"ל מיכל סלה ז"ל

היום הוא היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, ואת הכותרות תופס קמפיין המציג נשים שנרצחו על ידי בני זוגן כשהן "חוזרות לחיים" בקמפיין מצמרר כדי להעלות את המודעות לזוגיות מסוכנת ואלימה, זאת באמצעות טכנולוגית בינה מלאכותית. על

על הקמפיין המצמרר אחראיות יזמת ההייטק החברתית שירן מלמדובסקי סומך ודנה קול, בעלת משרד הפרסום DIBOOR, יחד עם הילה סלומון וענת פרי ממשרדה. להפצת הקמפיין הצטרפו מרכז השלטון המקומי שמפיצים ברשויות המקומיות בדפי הפייסבוק של הרשויות, בווטסאפ ובכל המדיות שיש להם, בנוסף, פייסבוק ישראל (META) הצטרפה גם היא להפצה וגם במימון.

 

 

בקמפיין נראות חמש נשים שנרצחו על ידי בני זוגן: מיכל סלה ז״ל (32), אסתר אהרונוביץ׳ ז״ל (70), מרין חאג׳ יחיא ז״ל (29), אסתר ברהני ז״ל (50) ושגית עוזרי ז״ל. סיפוריהן של הנרצחות דובבו על ידי שחקניות ישראליות מובילות: מלי לוי (מיכל סלה ז"ל), אוולין הגואל (אסתר אהרונוביץ׳ ז"ל), הילה סעדה (שגית עוזרי ז"ל), לונא מנסור (מרין חאג׳ יחיא ז"ל) ורות אסרסאי (אסתר ברהני ז"ל). כך מאפשרים לנרצחות להפוך לדמויות דינמיות המספרות לעולם את סיפורן. לקמפיין סרטון ודף נחיתה עם כל אחת מהנשים שמספר את סיפורה וכמובן מספרי טלפון של מרכזי סיוע לאלימות נגד נשים. המסר הוא הקשיבי לקולנו, הקשיבי לקולך.

דנה קול
דנה קול

"אני אישה. אני חושבת שאני האישה היחידה בעלת משרד פרסום בישראל, מבחינתנו רצינו לעשות משהו שיכול להשפיע על המציאות, לעשות משהו בשביל לעשות את העולם יותר טוב. הסיפור של שירה איסקוב היה הטריגר אצלי. רצינו להראות שרצח נשים מגיע מכל מיני רקעים של אנשים, נתקלנו בטכנולוגיה הזאת של חברת D-ID הישראלית והחלטנו לעשות את זה", אומרת קול.

משפחות חזקות, נשים אמיצות ושחקניות שלא נרתעות

לטובת הקמפיין היה צורך בהירתמות של משפחות הנרצחות. "היו הרבה מאוד שיחות עם המשפחות, הכל נעשה בשיא הרגישות. הכל נעשה יחד עם המשפחות", מספרת קול. "אחר כך חשבנו על מי יכול לייצג את הקול של הנשים, השגנו חמש שחקניות שכל אחת דיבבה את הנשים". אפשר היה לחשוב שלטובת קמפיין בסדר גודל שכזה, עם אמירה משמעותית וחודרת, לא יהיה קושי במציאת המדובבות של הסרטונים, אך כאן, מגלה קול, כי היא נתקלה בלא מעט תשובות שליליות מצד שחקניות, עד שמצאה את מלי לוי, אוולין הגואל, לונא מנסור, רות אסרסאי והילה סעדה.

"היה קושי גדול למצוא, כי הרבה שחקניות לא רצו. זה לקח זמן אבל בסוף מצאנו חמש שחקניות אמיצות שהסכימו בהתנדבות מלאה למען המטרה. היו מפגשים מרגשים בין השחקניות למשפחות".

לונא מנסור בצילומי הקמפיין
לונא מנסור בצילומי הקמפיין
אוולין הגואל בצילומי הקמפיין
אוולין הגואל בצילומי הקמפיין
רות אסרסאי בצילומי הקמפיין
רות אסרסאי בצילומי הקמפיין

הפצת הסרטון נעשתה באמצעות הרשתות החברתיות. "פייסבוק ישראל איתנו, דרך הרשויות המקומיות הצלחנות להגיע לעוד קהלים ובנוסף בקבוצות שונות ברשת למשל קבוצת השוות בכל עיר, שהן קבוצות גדולות של נשים. אתמול התחלנו לחפש גם גברים מובילי דעה שיפיצו את הסרטון אז רן דנקר העלה וגם אסי עזר ואנחנו ממשיכים ומקווים לראות עוד גברים שמפיצים את המסר הזה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות