על סדר היום

דודי אמסלם במכתב התראה נגד דה-מרקר וחדשות 12

מאיים בתביעה. ח"כ דודי אמסלם

חה"כ דודי אמסלם הגיש בלילה שבין שלישי לרביעי, באמצעות עו"ד מוטי שמעון, התראה ודרישה לפני נקיטת הליכים בגין לשון הרע נגד עיתון דה-מרקר וקבוצת הארץ כולל המו"ל עמוס שוקן, וכן סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, וכנגד חדשות12, המנכ"ל אבי וייס, עורך 'אולפן שישי' רון ירון, והמגיש דני קושמרו.

ביום 17.11.21 העיתון דה-מרקר פרסם כתבה פרי עטו של סגן העורכת הראשית, שטרקמן, בה הביא ציטוטים של חה"כ אמסלם מתוך שיחת ספייס שהתקיימה בטוויטר. כפי שהתבררו העובדות, דבריו של חה"כ אמסלם צוטטו בצורה שאינה מדוייקת, ושטרקמן על התנצל על כך בטוויטר.

על פי מכתב ההתראה תכנה ותכליתה של הכתבה הם פרסום דיווח שאינו אמת ופרסום דברי לשון הרע המוציאים את דיבתו של חה"כ אמסלם. יומיים לאחר מכן, באולפן שישי של חדשות 12, ציטט קושמרו את הכתבה, כולל ההטעיות.

על פי חה"כ אמסלם שני הגופים לא ביקשו את תגובתו וזאת בכדי לפגוע בו ולגרום לו לנזק, להכפיש את שמו ולהוציא דיבתו רעה. גם כאשר פורסמו תיקונים והבהרות למיניהם, הם עדיין חטאו לאמת במקרה של חדשות 12, ולא הקטינו מהנזק במקרה של דה-מרקר.

"הפרסום הפוגעני שלכם צבר מאות אלפי "צפיות", מספר עצום של תגובות ודיונים שנולדו ומתרבים מהפרסום שלכם בכל בית, בכל אתר, בכל כלי תקשורת ובכל מדיה ורשת חברתית. עוצמת הפרסום שלכם גררה הרבה מאד הודעות נאצה וביטויים משתלחים חסרי רסן כלפי ועל מרשי, ברשתות החברתיות ובהודעות פרטיות למרשי ולצוות עוזריו", נכתב במכתב ההתראה. "הפרסום השקרי והפוגעני שלכם הביא לא מעט אנשי ציבור, אנשי תקשורת, ידוענים מתחומים שונים ועוד רבים לפרסם פ וסטים וציוצי טויטר, כתבות, תשדירים ופאנלים בכל אמצעי התקשורת אשר עוד הוסיפו חיזוק לפרסום השקרי שלכם בהתבטאות חריגה ופוגענית במילים קשות, פרשנויות מוטות לרעה והבעות דיעה שהוסי פו לריבוי "צפיות" וחשיפה לפרסום הפוגעני האסור שלכם. דברים שהביאו לשיח מרושע ובוטה ברשת ובכלל כך ביטויים קשים שהדעת אינה סובלת כנגד מרשי לרבות אמירות וקישור לנאציזם. הפרסום האסור גם הביא להגשת תלונה במשטרה בגין מה שלא עשה מרשי אלא שבפרסומכם הפוגעני נאמר שעשה".

במכתב דורש עו"ד שמעון שנוכח חומרת הדברים, נדרשת מדה-מרקר וחדשות 12, התנצלות והכחשה מפורשות ומפורטות בנוסח ובאורח שיוסכמו ויותאמו, כמו גם פיצוי כספי בהתאם לגובה הנזק שיוערך.

חה"כ דודי אמסלם מסר: "נעשה כאן ניסיון מכוער להכפיש את שמי, וכתוצאה מהפקרות וביזיון של עיתון דה-מרקר וחדשות 12, התקשורת חגגה עלי למעלה מ-5 ימים. הדברים שאמרתי היו ברורים לכולם, ההקלטות הועלו ברשת, אבל אנשי תקשורת חסרי אחריות, מצפון או הגינות בסיסית, בחרו להתעלם מהעובדות ומהאמת, ולשים אותי ללעג וקלס. הברירה היחידה שהותירו בפני היא להשיב מלחמה שערה ולהיאבק על שמי הטוב".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות