על סדר היום

אחרי התחקיר: תביעה נגד אילה חסון וחדשות 13

אילה חסון אילה חסון

מפלגת רע"מ והעמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים הגישו לבית המשפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקלים כנגד אילה חסון וחדשות 13, זאת בעקבות שידור התחקיר לפיו לכאורה כספים מתקציב המדינה מוזרמים לעמותה וממנה הם מועברים לחמאס בעזה. בתביעה נטען כי ערוץ 13, בניסיון לגייס צופים, קידם את התחקיר כחלק מקמפיין של מחנה הימין ובמטרה ליצר דה-לגיטימציה להצטרפותה של רע"מ לקואליציה ולממשלה.

במסגרת המשדר "שישי עם אילה חסון" שודרה כתבה אודות – כנטען בה – מה שניתן לתמצת כ״העברת כספי ציבור של משלם המסים הישראלי לארגון החמאס בעזה", וזאת כביכול דרך כך שרע"מ מקבלת כתוצאה מההסכם הקואליציוני כספים מתקציב המדינה ומזרימה אותם לעמותה ואלה מועברים על ידי העמותה לחמאס בעזה וכל זאת בהתבסס על הטענה שבאירוע שקיימה העמותה בעזה השתתף גם ונשא דברי ברכה איש חמאס.

תחקיר שמטרתו לפגוע

על פי התביעה, חדשות 13 וחסון פרסמו את התחקיר על התובעים, בכוונה לפגוע בהם או מי מהם, כמה שנחזה להיות חלק ממאבק פוליטי שאליו רתמו עצמן לכאורה הנתבעות כנגד שותפותה של מפלגת רע"מ בקואליציה המנהיגה כיום את מדינת ישראל.

"בין אם מאידאולוגיה מוטית נגד התובעים או מי מהם, ובין אם משיקולי "רייטינג" ורצון לגייס תמיכה וצופים, הרי שבפועל הנתבעות קידמו את "התחקיר", יצרו ציפייה לקראת שידורו וגלגלו "כדור שלג" לאחר מכן, כחלק מאותו "קמפיין" של "מחנה הימין" נגד השתתפותה של רע״מ בקואליציה, כאמור, וקיומה של הקואליציה, שכן יציאת רע״מ מהקואליציה תגרום, כך מקווים שם, לנפילת הממשלה", נכתב בתביעה.

לטענת התובעים, הקדימונים לקראת שידור ״התחקיר״, הפאנל שהנחתה איילה חסון לאחריו בתכנית, וה"פולו אפ" בימים שלאחר מכן, חרחרו, העצימו ורכבו על גל של שנאה, השתלחות ואלימות מילולית, לרבות שלטי נאצה עם סימני ידיים מגואלות בדם כנגד התובעים, בנוסף על השפלתם בעיני הבריות והפיכתם למטרה לשנאה ובוז מצידם, לפגוע במשרתם של חברי התובעות והתובע ובעיסוקיהם, בכנסת ישראל והקואליציה, במתן סיוע לנזקקים ובניהול העמותה ופעילויותיה, גם ואולי בעיקר בשל מוצאם ודתם של התובעים.

עוד נכתב כי "בין אם מדובר בהתגייסות מודעת של הנתבעות לצד אחד של המפה הפוליטית בישראל מנימוקים אידאולוגיים ובין אם "רק" ממניעים של בצע כסף, העלאת "רייטינג" ויצירת "באזז" תקשורתי כדי להעלות את אחוזי הצפייה במשדר ולגרום לו ולנתבעות להשיג בולטות בשידורי האקטואליה, כמי שלא רק מסקר חדשות אלא גם יוצר אותן, הרי התוצאה החמורה היא אחת: הוצאת לשון הרע ויצירת גל עכור של הסתה ושנאה ואף אלימות חלילה נגד התובעים".

התובעים דורשים מחדשות 13 פיצוי: "העיתונאים נהנו מרייטינג על שידור מכפיש ושערורייתי של חשיפה. מבלי לגרוע מן האמור לעיל, הנכם נדרשים לפצות את כל אחד ממרשינו בסכום של 100 אלף שקל כפיצוי ללא הוכחת נזק על פי סעיף 7א ובסך הכל סכום כולל של 300 אלף שקל".

חסון פרסמה בחשבון הטוויטר את המכתב שנשלח מחדשות 13 בתגובת למכתב האזהרה, טרם הגשת התביעה, והוסיפה כי: "מדובר בתביעת השתקה לא תביעת דיבה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות