על סדר היום

לראשונה: שער לאשה לא מציג אף אשה

שער לאשה שער לאשה

יום המאבק לאלימות כלפי נשים מצוין ב- 25.11 ובשבועון לאשה מבית ידיעות אחרונות החליטו לעשות מעשה. ענף הפרסום מצוין בלגרום למספרי טלפון של חברות מסחריות להיתקע לנו בראש לנצח. דאבל מה עם המספרים החשובים באמת? אלה שיכולים להציל חיים, כמו קו הסיוע לנשים שסובלות ממערכת יחסים אלימה – 6724*?

המספר הזה, 6724*, הוא קו סיוע אנונימי לנשים שסובלות ממערכת יחסים אלימה ובענבר מרחב g חברו אל שבועון לאשה על מנת לייצר שער שייתן בולטות למספר, מתוך מטרה שנשים ידעו שהוא קיים.

זו הפעם הראשונה, מזה 75 שנה, ששער "לאשה" לא מציג אף אשה, אלא את מספר הטלפון של קו הסיוע לנשים.

"השער הזה נולד בעקבות שיחת טלפון שקיבלתי מדניאל בניה, מנהל קריאייטיב במשרד הפרסום "ענבר מרחב", מסבירה קרינה שטוטלנד, עורכת לאשה. "דניאל, נשוי ואב לבת, התקשר ואמר שיש לו רעיון לשער חשוב לשבוע שבו מציינים את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. "כולן מזמזמות מתוך שינה את מספר הטלפון של דומינוס פיצה או AIG", אמר, "אבל דווקא מספר של קו סיוע לנשים שסובלות ממערכת יחסים אלימה – הרבה נשים כלל לא מכירות, וזה מספר שחשוב לשים בענק בפרונט".

המספר שנבחר להופיע על שער הגיליון של לאשה הוא של עמותת 'ל.א. לאלימות נגד נשים' שהוקמה בהרצליה על ידי כלת פרס ישראל הגב' רות רזניק בשנת 1977, במטרה להציל נשים וילדיהן הסובלים מאלימות במשפחה.
בעקבות השער, קווי החירום של העמותה יתוגברו במספר רב במיוחד של מתנדבות, כדי שכל מי שנתקלה לראשונה במספר ותאזור אומץ לחייג, תזכה למענה.

"גליונות "לאשה" עוברים מיד ליד וחיים במשך שנים ארוכות, כך שלמספר הטלפון של קו החירום ייחשפו עם הזמן עוד ועוד נשים. חלקן סובלות ממערכת יחסים אלימה וזקוקות לחבל הצלה", הוסיפה שטוטלנד.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות