על סדר היום

איפה ארגוני הנשים? הן פונות לאגד בדרישה להסיר את פרסומי עמותת אפרת

פרסום עמותת אפרת על גבי אוטובוסים פרסום עמותת אפרת על גבי אוטובוסים

"כולן", "שדולת הנשים בישראל" לצד "אני אישה" ו"לדעת לבחור נכון" יוצאת בפנייה אל חברת האוטובוסים של אגד בבקשה להסיר את הפרסומים של אגודת אפרת. "שנים רבות שאגודת אפרת משתמשת בשטחי הפרסום של חברות האוטובוסים כדי להניע נשים מלהשתמש בזכותן על גופן ולסיים הריון. פרסומות האגודה הינן פוגעניות, משפילות ומהוות לנשים רבות טריגר קשה במרחב הציבורי", הן אומרות.

אגודת אפרת היא עמותה ישראלית הפועלת לשכנע נשים יהודיות להימנע מביצוע הפלה מלאכותית. כחלק מהמטרות של האגודה היא לפעול באמצעות הסברה ופרסומים לנשים הרות השוקלות לבצע הפלה. אחד הכלים המרכזיים של העמותה הינו באמצעות פרסום חוצות.

"לא יתכן שב- 2021 חברות האוטובוסים, שמהוות עבורנו כלי ראשי לתחבורה, יפגעו בנשים. אנו מסרבות לעמוד מנגד ולתת לחברות האוטובוסים להמשיך ולאפשר לאגודת אפרת לפגוע בנו. בחודש שעבר חברת 'אגד' הסירה מהאוטובוסים שלה פרסום של ארגון 'שוברים שתיקה' בטענה כי 'לא יתנו לפרסומים מפלגים ופרובוקטיביים להיות על האוטובוסים'. משום מה הוחלט שנושא ההפלות אינו נושא פוליטי ומפלג". מכאן הן יוצאות בקריאה לכל הנשים לשלוח מייל לחברת אגד ולהראות להם בדיוק כמה 'לא מפלגות' הפרסומות של עמותת אפרת.

ברכה ברד, מנכ"לית כולן, המובילה את המחאה נגדי פרסומי עמותת אפרת, אמרה: "הקמפיין שלהם נגד הפלות מבזה ופוגע כלפי כל אישה. לבוא ולעשות פרסומות שהן מניפולציה פסיכולוגית והפעלה של איומים רגשיים שאם את מפילה את הילד שלך את רוצחת, סליחה, זכותה של כל אישה ב-2021 להחליט על גופה".

זו אינה הפעם הראשונה ששלטי הפרסום של עמותת אפשרת מעוררת סערה. לפני כשנה, שהעמותה בחרה לפרסם שלט ענק בעיר תל אביב, בעירייה בחרו בדרך יצירתית להתמודד עם המסרים שאינם הולמים את רוח העיר ולכן, העירייה העלתה פרסום מקביל על מרפסת בניין העירייה וכתבה: "רק את תחליטי מה לעשות עם הגוף שלך".

דובר אגד, רון רטנר, מסר: "חברת אגד אינה נוקטת עמדה באשר לתכני המודעות על גבי האוטובוסים, המפורסמים על ידי חברת כנען בהתאם למכרז בו זכתה, זאת למעט במקרים בהם מופיעים תכנים מבזים ופוגעניים כלפי האחר, אדם פרטי או מגזר מסוים. המודעה הנ"ל של עמותת אפרת, שכבר שנים מפורסמת במקומות שונים במרחב הציבורי, הינה חוקית בהתאם לכללי חופש הביטוי, בין אם ציבור מסוים מסכים עם תוכנה ובין אם לא.
מכל מקום, אגד תומכת בזכותה המלאה של כל אישה להחליט מה ייעשה בגופה"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות