דיגיטל, על סדר היום

רונן צור העלה "אתר תחקירים אקטיביסטי" לאוויר וספג ביקורת מעיתונאים

רונן צור

אתר Channel שנמצא בהרצה בימים אלה, מגדיר את עצמו כאתר תחקירים אקטיביסטי. כבר בימים הראשונים לקיומו, ספג האתר ביקורת מעיתונאים לגבי אופיו והאתיקה מאחוריו., וזאת למרות שטרם פורסמו בו תכנים עיתונאיים כלשהם, אלא רק דיווחים מסוכנויות הידיעות.

טרם נודע מי העורכים או הכותבים שיעמדו מאחורי העשייה העיתונאית במיזם, השייך לאיש האסטרטגיה ויועץ התקשורת, רונן צור (שמשמש לעיתים גם כפאנליסט בחדשות 12), ושותפו אמיר נאמי.

בתקנון האתר נכתב כי:"מכיוון שלפעילות של מחלקת תחקירים עצמאית ובלתי תלויה קיימות עלויות משמעותיות, לרבות – עלויות של איסוף מידע, אימות של המידע באמצעים שונים, בדיקה משפטית – יידרש מוסר המידע להשתתף בעלויות שנקבעו מראש על ידי מחלקת התחקירים – סכום קבוע ואחיד עבור עלויות תחקיר. העלות נקבעה מראש ולא תשתנה בהתאם לתוכן תחקיר והנדרש מביצועו. השתתפות בעלויות תיעשה רק לאחר שהעורכים הראשיים של האתר יקבלו מידע ראשוני ויאשרו כי קיים בו עניין ציבורי וערך עיתונאי. השתתפות בעלויות תיעשה מול מחלקת הכספים של האתר. ניתן לבצע את התשלום באמצעות כל גורם מטעם מוסר המידע, לרבות עו"ד מטעם מוסר המידע".

כצפוי, הדבר עורר סערה זוטא בביצת העיתונות:

כשביקשנו את תגובתו של צור, הוא הפנה אותנו לטוויטר שלו, שם כתב: "שרון שפורר, תומר מיכלזון, דוד ורטהיים וחיים לוינסון. אצלנו יודעים הכל על האינטרסים של מי שמשלם לנו. אצלכם לא. יהיה מענין לקרוא את הגילוי הנאות שלכם על מקורות הכסף, האינטרסים העמוקים והאפלים והסודות שהוסתרו עד כה. Follow The Money".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות