על סדר היום

העדות של חפץ נדחתה, האלימות כלפי עיתונאים התייצבה

מתוך טוויטר מתוך טוויטר

עדותו של עד המדינה ניר חפץ, במשפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הייתה אמורה להיפתח הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי, וצוותי התקשורת כבר חיכו מחוץ לבית המשפט על מנת למסור את הדיווחים. מלבדם, חיכו מחוץ לאולם מפגינים שהגיעו לתמוך בנתניהו.

עם סיום הדיונים בבית המשפט וההחלטה על דחיית עדותו חפץ, עברו כתבי חדשות 13, ברוך קרא ואביעד גליקמן, מסכת של קללות, איום ואפילו חבטה במקל. "עיתונאי קטן", קראה אלמונית לעברו של קרא בשעה שהוא מנסה לפלס מבין ההמון שצבא עליו, כאשר כנראה אותה האישה גם הפילה את הכיפה שלו בעזרת מקל ארוך. קרא הואשם בידי המפגינים כי הוא תפר את התיקים לנתניהו.

גם גליקמן התקבל בקריאות של בוז. "זבל אשפתות", קרא לו אחד המפגינים בשעה שהוא מצלם אותו בדרכו, נצמד אליו וממשיך ב"בולשוויק ארור, גזען בזוי", וזאת בהמשך למתקפה אותה הוא עובר בטוויטר.

זו אינה הפעם הראשונה בה עיתונאים נמצאים תחת מתקפה בשל עבודתם בסיקור עיתונאי, כאשר בכל פעם נמצא מי שיוצא כנגד דיווחים כאלה ואחרים, שאינם מתיישבים עם דעתו. "מהסתה מכוונת ושפיכת רעל מקבלים התרת דם שמביאה לתקיפה פיזית. זה הופך להיות יותר ויותר מסוכן ואיש לא עוצר את זה", כתבה אור-לי ברלב, על שהתרחש היום מחוץ לבית המשפט.

מחברת החדשות של ערוץ 13 נמסר: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות הפיזית והמילולית כלפי עיתונאי חדשות 13. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

יו״ר ארגון העיתונאים נורית קנטי: ״קו אדום נחצה היום בתקיפתם של ברוכי קרא ואביעד גליקמן מחדשות 13. העיתונאים הותקפו בעת שסיקרו את משפט נתניהו כחלק מעבודתם למען הציבור, כאשר ברקע האווירה המתסיסה ואמירות מסיתות מצד נבחרי ציבור ומובילי דעת קהל. עיתונות חופשית ובטוחה היא אבן יסוד בכל מדינה מתוקנת, ואנו מצפים מגופי האכיפה לעצור ולהעניש בחומרה רבה כל מי שמרים יד כנגד עיתונאים ומשרתי ציבור״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות